Wiadomości OZE Zamień stary samochód spalinowy na rower elektryczny 18 września 2019 Wiadomości OZE Zamień stary samochód spalinowy na rower elektryczny 18 września 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Jedyny kraj sprzedający tylko samochody elektryczne? Sprzyja temu polityka państwa Samochody spalinowe zostały wycofane ze sprzedaży, a elektryki cieszą się rekordowym zainteresowaniem. Szacuje się, że już w 2025 roku po ulicach Norwegii będą jeździły tylko bezemisyjne pojazdy. Sytuacja ta jest wynikiem sprzyjającej polityki państwa, która uczyniła zielony transport wyjątkowo opłacalnym. Patronat II Kongres Energetyki Rozproszonej w centrum uwagi Od 28 do 30 października w Centrum Kongresowym ICE Kraków oraz na kampusie AGH odbywał się II Kongres Energetyki Rozproszonej, organizowany przez Akademię Górniczo-Hutniczą. Wydarzenie zgromadziło 2 tysiące uczestników, w tym przedstawicieli administracji, naukowców, biznesmenów oraz młodzież, potwierdzając swoją rolę jako kluczowego forum debaty o transformacji energetycznej w Polsce. W Kalifornii dzięki programowi „Clean Cars 4 All” istnieje możliwość wymiany starego samochodu spalinowego na rower elektryczny. Akcja ma zachęcić mieszkańców do korzystania z alternatywnych sposobów komunikacji drogowej, co pomoże odkorkować ulice oraz zmniejszy emisję gazów cieplarnianych. Reklama Kalifornijski program „Clean Cars 4 All”, poprzez pomoc w uzyskaniu dotacji na zakup samochodów elektrycznych i hybrydowych, znacząco przyczynił się do wymiany starych pojazdów spalinowych. Obecnie w życie ma wejść nowa ustawa, podpisana przez gubernatora Kalifornii Gavina Newsoma, która programem obejmie również dotacje na zakup rowerów elektrycznych. Program Senate Bill 400, dzięki ułatwieniu dostępu do rowerów elektrycznych, ma stworzyć Kalifornijczykom alternatywę do codziennego korzystania z samochodów. Autor programu, senator Thomas J. Umberg twierdzi, że program Senat Bill 400, nie tylko pomoże Kalifornii zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych, ale również stanowi rozwiązanie problemu ruchu drogowego. Jak opisuje Dave Snyder, dyrektor wykonawczy California Bicycle Coalition: – Jeśli chodzi o lokalne wycieczki, e-rower dobrej jakości jest lepszym wyborem niż samochód. Trudno jednak przeznaczyć kilka tysięcy dolarów na zakup roweru. Program Senate Bill 400 może pomóc Kalifornijczykom zacząć korzystać z rowerów jako głównego środka lokomocji. Rowery elektryczne, jako propozycja zarówno na wycieczki lokalne, jak i dojazd do pracy, są znacznie bardziej przystępną cenowo, jak i ekologicznie opcją. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.