Wiadomości OZE UE przeznaczy 880 mln euro na modernizację polskiego systemu kolejowego 11 października 2019 Wiadomości OZE UE przeznaczy 880 mln euro na modernizację polskiego systemu kolejowego 11 października 2019 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Komisja Europejska w ramach polityki spójności przyjęła dwa projekty dotyczące ulepszenia polskiej sieci kolejowej, zwiększenia jej wydajności przewozowej i bezpieczeństwa. Prace mają potrwać do stycznia 2023 roku, a na ich dofinansowanie UE przeznaczy 880 mln euro. Reklama Prace finansowane przez Unię Europejską dotyczyć będą części korytarza kolejowego o długości 214,5 km na odcinku Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice, między województwem śląskim, a łódzkim. Zakres projektu obejmuje m.in. wymianę torowiska i modernizację oraz budowę mostów. Dzięki inwestycji czas przewozu towarów skrócony zostanie o 37 minut, a czas przewozu pasażerów pomiędzy regionami o prawie pół godziny. Przeprowadzane prace mają również poprawić dostęp do infrastruktury kolejowej osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. – Sprawne połączenia kolejowe w ruchu pasażerskim i towarowym zwiększą spójność terytorialną i jednocześnie zapewnią lepszą jakość powietrza w perspektywie długoterminowej w Polsce. Jest to kolejny przykład udanego działania w ramach polityki spójności – powiedział Johannes Hahn, komisarz ds. polityki sąsiedztwa, negocjacji w sprawie rozszerzenia i polityki regionalnej. Dodatkowe dofinansowanie w kwocie 43 mln euro ma pokryć koszty zakupu ponad 930 platform kolejowych przystosowanych do przewozu kontenerów. Planowo będą obsługiwać 91 połączeń między terminalami kontenerowymi na terenie całej Polski. – Celem jest przeniesienie przewozu towarów z dróg na tory kolejowe, co ma służyć ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach poprzez zmniejszenie liczby jeżdżących po nich ciężarówek – napisano w oficjalnym komunikacie Komisji Europejskiej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.