Wiadomości OZE UE przeznaczy 880 mln euro na modernizację polskiego systemu kolejowego 11 października 2019 Wiadomości OZE UE przeznaczy 880 mln euro na modernizację polskiego systemu kolejowego 11 października 2019 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Komisja Europejska w ramach polityki spójności przyjęła dwa projekty dotyczące ulepszenia polskiej sieci kolejowej, zwiększenia jej wydajności przewozowej i bezpieczeństwa. Prace mają potrwać do stycznia 2023 roku, a na ich dofinansowanie UE przeznaczy 880 mln euro. Reklama Prace finansowane przez Unię Europejską dotyczyć będą części korytarza kolejowego o długości 214,5 km na odcinku Chorzów Batory – Zduńska Wola Karsznice, między województwem śląskim, a łódzkim. Zakres projektu obejmuje m.in. wymianę torowiska i modernizację oraz budowę mostów. Dzięki inwestycji czas przewozu towarów skrócony zostanie o 37 minut, a czas przewozu pasażerów pomiędzy regionami o prawie pół godziny. Przeprowadzane prace mają również poprawić dostęp do infrastruktury kolejowej osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. – Sprawne połączenia kolejowe w ruchu pasażerskim i towarowym zwiększą spójność terytorialną i jednocześnie zapewnią lepszą jakość powietrza w perspektywie długoterminowej w Polsce. Jest to kolejny przykład udanego działania w ramach polityki spójności – powiedział Johannes Hahn, komisarz ds. polityki sąsiedztwa, negocjacji w sprawie rozszerzenia i polityki regionalnej. Dodatkowe dofinansowanie w kwocie 43 mln euro ma pokryć koszty zakupu ponad 930 platform kolejowych przystosowanych do przewozu kontenerów. Planowo będą obsługiwać 91 połączeń między terminalami kontenerowymi na terenie całej Polski. – Celem jest przeniesienie przewozu towarów z dróg na tory kolejowe, co ma służyć ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i zwiększeniu bezpieczeństwa na drogach poprzez zmniejszenie liczby jeżdżących po nich ciężarówek – napisano w oficjalnym komunikacie Komisji Europejskiej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.