Wiadomości OZE Polskie firmy a elektromobilność – badanie Arval Mobility Observatory 18 października 2019 Wiadomości OZE Polskie firmy a elektromobilność – badanie Arval Mobility Observatory 18 października 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. 19% polskich firm włączyło lub planuje włączyć w ciągu najbliższych 3 lat do swojej floty pojazdy z napędem alternatywnym. Daje to naszemu krajowi 9 miejsce spośród członków UE objętych badaniem opracowanym przez think tank Arval Mobility Observatory. Reklama Raport z badania opublikowano w Barometrze Flotowym opracowanym przez Arval Service Mobility Polska. – Największą barierą, co do szybszego rozwoju floty samochodów elektrycznych jest nadal bardzo wysoka cena samochodów i ograniczona infrastruktura dotycząca ładowania – wyjaśnia Grzegorz Szymański, Regional Manager of Central Europe Arval Service Lease Polska. Finansowanie zakupu auta elektrycznego Według raportu rozwiązaniem w tym przypadku mogą być różne formy finansowania ze strony rynku. Przykładem takiego wsparcia jest wynajem długoterminowy. Dzięki temu przedsiębiorcy unikają ponoszenia wysokich kosztów początkowych. – Dużą szansą dla polskiego rynku jest sektor publiczny. Zgodnie z ustawą o elektromobilności od początku 2020 roku floty w sektorze publicznym powinny mieć co najmniej 10% samochodów z napędem elektrycznym – mówi Szymański. Polska znajduje się także w czołówce europejskich państw pod względem popularności narzędzi telemetycznych (czyli rozwiązań wspierających telekomunikację i automatyzację systemów fizycznych, m.in. samochodów). Wyprzedzają nas Turcja, Czechy, Wielka Brytania i Holandia. Już 1/3 polskich firm wdrożyła telematykę w swoich flotach albo planuje jej wdrożenie w ciągu 12 miesięcy. – To pozwala, żeby te floty były bardziej ekologiczne. Dobre korzystanie z systemów telematycznych pozwala zarządzającym tymi flotami na analizę stylu jazdy kierowców, na analizę zużycia paliwa, co przekłada się na bardzo duże oszczędności i kosztowe, i w sensie emisji spalin – tłumaczy Grzegorz Szymański. Barometr Flotowy dostępny jest tutaj. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.