Wiadomości OZE Do Kauflandu z własnym opakowaniem 13 listopada 2019 Wiadomości OZE Do Kauflandu z własnym opakowaniem 13 listopada 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Sieć Kaufland wprowadza możliwość wykorzystania swojego opakowania w trakcie zakupów. Mniej opakowań przekłada się na mniej jednorazówek z plastiku. To nie pierwsza proekologiczna decyzja tej niemieckiej firmy. Reklama – Troska o środowisko jest jednym z fundamentów, na których opiera się nasza strategia CSR. Możliwość pakowania wybranych produktów do własnych opakowań wielokrotnego użytku była kolejnym, naturalnym krokiem zmierzającym do ograniczenia zużycia plastiku w naszych marketach – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska. Kaufland sprawdził wcześniej, jak działa nowy system. Od kilku dniu w całej Polsce można przyjść do sklepów tej sieci z własnym opakowaniem na ser, wędliny i garmażerkę. Mięso będzie jednak wciąż pakowane w opakowania dostępne w sklepie. Waga będzie uwzględniać masę naszego opakowania. Wcześniej Kaufland mocno ograniczył korzystanie z plastikowych opakowań – zastąpił na przykład folię tekturowymi banderolami. To nie pierwsza proekologiczna decyzja sieci. Kaufland został wyróżniony za wspieranie zrównoważonego rybołówstwa i za zaangażowane działania, które wpływają na jakość asortymentu w sklepach. – Sieć Kaufland posiada własną politykę zrównoważonego rybołówstwa, która jest podstawą przy podejmowaniu decyzji o asortymencie sklepów. W jej ramach pierwszeństwo zakupu mają produkty z certyfikatem MSC. Każdy z nas może chronić morza i oceany poprzez codzienne wybory i decyzje zakupowe, dlatego edukujemy klientów, że wybierając odpowiednie produkty z certyfikatem MSC, mogą się do tego przyczynić – tłumaczy Agnieszka Kotlińska. Inne firmy również promują proekologiczne działania. Ostatnio Coca-Cola zaskoczyła klientów informacją, że będzie stosować plastik wyłowiony z Morza Śródziemnego do produkcji swoich opakowań. Pierwszą próbę wprowadzenia „ulepszonego recyklingu” można uznać za udaną – firma wyprodukowała 300 butelek, w których 25% surowca pochodzi z wyrzuconego plastiku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.