Elektromobilność Ekoenergetyka zbuduje infrastrukturę dla swoich stacji ładowania w Monachium 27 listopada 2019 Elektromobilność Ekoenergetyka zbuduje infrastrukturę dla swoich stacji ładowania w Monachium 27 listopada 2019 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Firma z Zielonej Góry postawi 56 stacji ładowania chłodzonych cieczą w samej stolicy Bawarii dla tamtejszego operatora sieci Stadtwerke München SWM w ramach tworzenia infrastruktury dla tamtejszych autobusów elektrycznych. Reklama Stadtwerke ma w planach zbudowanie zajezdni autobusowej München – Moosach dla nawet 200 autobusów elektrycznych. Kompleks Hybrid-M będzie posiadał podziemną halę ze stacjami do ładowania oraz pomieszczenia biurowe. Stacje dostarczy Ekoenergetyka-Polska. Będzie ich 56, każda o mocy 150 kW. Stacje będą chłodzone cieczą. Co ciekawe, ciepło, które powstaje w trakcie ładowania autobusów będzie kierowania do biur i wykorzystane do ogrzewania budynku. To pierwsze takie rozwiązanie w Europie. Proces podłączenia autobusu do stacji będzie zautomatyzowany. Kierowca najpierw wybierze stanowisko, z którego będzie pobierać energię. Potem z sufitu hali łącze zostanie podane na miejsce postoju pojazdu. Ekoenergetyka przy tym projekcie będzie współpracować z WISAG Elektrotechnik Bayern GmbH & Co. Jej zadaniem ma być dostarczenie i instalacja przewodów oraz stacji transformatorowej. To nie będzie ich pierwsza współpraca. Wcześniej obie firmy realizowały projekt w Hamburgu. – Stacje ładowania nie tylko będą zaopatrywać w moc autobusy elektryczne, ale również staną się alternatywnym źródłem ogrzewania kompleksu Hybrid-M, co jest innowacyjnym rozwiązaniem, nawet w skali światowej. Cieszymy się, że coraz więcej operatorów podchodzi kompleksowo do elektryfikacji flot pojazdów, tworząc od podstaw infrastrukturę przystosowaną do obsługi autobusów elektrycznych – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki-Polska. Budowa infrastruktury wystartuje w kwietniu 2020 roku. Uruchomienie stacji nastąpi do końca stycznia 2021 roku. Megaładowarka polskiej firmy została dostarczona do Hamburga Ekoenergetyka-Polska jest spółką, która do tej pory postawiła ponad 500 stacji ładowania w 60 miastach w 11 krajach. Ich łączną moc szacuje się na blisko 45 MW. Stadtwerke München SWM z kolei jest właścicielem największego projektu farmy wiatrowej w Polsce. Elektrownia Jasna, oddalona o 40 km od Gdańska, będzie miała moc 132 MW. źródło: gramwzielone.pl foto wizualizacja: JSWD Architekten Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.