Elektromobilność Ekoenergetyka zbuduje infrastrukturę dla swoich stacji ładowania w Monachium 27 listopada 2019 Elektromobilność Ekoenergetyka zbuduje infrastrukturę dla swoich stacji ładowania w Monachium 27 listopada 2019 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Firma z Zielonej Góry postawi 56 stacji ładowania chłodzonych cieczą w samej stolicy Bawarii dla tamtejszego operatora sieci Stadtwerke München SWM w ramach tworzenia infrastruktury dla tamtejszych autobusów elektrycznych. Reklama Stadtwerke ma w planach zbudowanie zajezdni autobusowej München – Moosach dla nawet 200 autobusów elektrycznych. Kompleks Hybrid-M będzie posiadał podziemną halę ze stacjami do ładowania oraz pomieszczenia biurowe. Stacje dostarczy Ekoenergetyka-Polska. Będzie ich 56, każda o mocy 150 kW. Stacje będą chłodzone cieczą. Co ciekawe, ciepło, które powstaje w trakcie ładowania autobusów będzie kierowania do biur i wykorzystane do ogrzewania budynku. To pierwsze takie rozwiązanie w Europie. Proces podłączenia autobusu do stacji będzie zautomatyzowany. Kierowca najpierw wybierze stanowisko, z którego będzie pobierać energię. Potem z sufitu hali łącze zostanie podane na miejsce postoju pojazdu. Ekoenergetyka przy tym projekcie będzie współpracować z WISAG Elektrotechnik Bayern GmbH & Co. Jej zadaniem ma być dostarczenie i instalacja przewodów oraz stacji transformatorowej. To nie będzie ich pierwsza współpraca. Wcześniej obie firmy realizowały projekt w Hamburgu. – Stacje ładowania nie tylko będą zaopatrywać w moc autobusy elektryczne, ale również staną się alternatywnym źródłem ogrzewania kompleksu Hybrid-M, co jest innowacyjnym rozwiązaniem, nawet w skali światowej. Cieszymy się, że coraz więcej operatorów podchodzi kompleksowo do elektryfikacji flot pojazdów, tworząc od podstaw infrastrukturę przystosowaną do obsługi autobusów elektrycznych – mówi Maciej Wojeński, wiceprezes Ekoenergetyki-Polska. Budowa infrastruktury wystartuje w kwietniu 2020 roku. Uruchomienie stacji nastąpi do końca stycznia 2021 roku. Megaładowarka polskiej firmy została dostarczona do Hamburga Ekoenergetyka-Polska jest spółką, która do tej pory postawiła ponad 500 stacji ładowania w 60 miastach w 11 krajach. Ich łączną moc szacuje się na blisko 45 MW. Stadtwerke München SWM z kolei jest właścicielem największego projektu farmy wiatrowej w Polsce. Elektrownia Jasna, oddalona o 40 km od Gdańska, będzie miała moc 132 MW. źródło: gramwzielone.pl foto wizualizacja: JSWD Architekten Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.