Elektromobilność Samochody hybrydowe – coraz bardziej popularne 04 maja 2017 Elektromobilność Samochody hybrydowe – coraz bardziej popularne 04 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. Od debiutu hybrydowej Toyoty minęło już 20 lat. Na świecie porusza się 10 mln samochodów tej marki. Według obliczeń pozwoliło to na ograniczenie emisji CO2 o ponad 77 mln ton, a zużycie benzyny zmniejszyć o 29 miliardów litrów. Toyota jest niekwestionowanym liderem sprzedaży samochodów hybrydowych w Polsce. Według informacji podanych przez Toyota Poland, przez ostatnich 13 lat sprzedano w Polsce 20 174 samochodów z napędem hybrydowym, a połowa z tej kwoty została sprzedana tylko w ciągu ostatniego roku. Największym zainteresowaniem cieszyły się do tej pory się modele Toyoty Auris Hybrid oraz Yaris Hybirid jednakże w początkach bieżącego roku na czoło wysunęła się Toyota C-HR Hybrid, której polscy dilerzy sprzedali już 1036 egzemplarzy. Reklama Na dowód tego, że samochody z napędem hybrydowym są ekonomiczne i ekologiczne jest fakt, że coraz więcej korporacji bazuje na tych samochodach. Man na myśli Ergo Hestię, PZU, Allianz, ale też urzędy miejskie posiadają w swojej flocie samochody z napędem hybrydowym. Najlepszym przykładem jest krakowska Straż Miejska, która w swojej flocie ma Toyoty Prius, Toyoty Yaris. Również krakowski Zarząd Zieleni Miejskiej jeździ tylko i wyłącznie samochodami z napędem hybrydowym – specjalnie dla portalu światOZE.pl powiedział Adrian Tyrała z salonu Anwa Toyota w Krakowie. O wyborze aut hybrydowych dla inspektorów krakowskiej Zieleni Miejskiej opowiedział Łukasz Pawlik, Z-ca Dyrektora Zarządu Zieleni Miejskiej w Krakowie: Żeby nasi inspektorzy skutecznie wykonywali zadania, muszą szybko i sprawnie poruszać się w terenie. Założenie, przy wyborze samochodów dla naszych inspektorów było takie, aby był to samochód niewielki i ekologiczny. Dlatego postanowiliśmy kupić mały samochód z napędem hybrydowym. Zaletami takiego auta jest niewątpliwie bardzo niska emisja spalin, oraz możliwość przejechania niewielkich odległości tylko na baterii elektrycznej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.