Elektromobilność Solaris zapowiada nowy autobus elektryczny 30 stycznia 2020 Elektromobilność Solaris zapowiada nowy autobus elektryczny 30 stycznia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Wkrótce flota wielkopolskiej marki autobusów powiększy się o kolejny model – Solaris Urbino LE electric. Będzie to jeden z najdłuższych pojazdów w ofercie marki – osiągnie aż 15 metrów. Reklama Nowy autobus elektryczny Solarisa Ostatnie pojazdy aż takiej długości w ofercie Solarisa pojawiły się końcem XX wieku – wtedy wyposażone były w silniki konwencjonalne oraz napęd na gaz. Tym razem nowy autobus będzie należał do grupy Urbino LE (Low Entry – z jednym wejściem ze stopniem). – Trójosiowy autobus budowany jest głównie z myślą o odbiorcach z rynku skandynawskiego. Pojazd będzie oferowany zarówno jako autobus typowo miejski (klasa I), ale także międzymiastowy (klasa II) – czytamy w komunikacie firmy. Dwie wersje nowego autobusu Producent planuje zbudować dwie wersje nowego autobusu, z dwoma lub trzema parami drzwi. Przewidziano w nim do 55 miejsc siedzących. Energię elektryczną będą przechowywały własne baterie Solarisa, High Energy+. W zależności od preferencji właścicieli będzie można je ładować metodą plug-in albo za pomocą pantografu, który będzie zamontowany na dachu autobusu. Solaris dodał, że prace projektowe zakończą się w ciągu kilku tygodni. Potem zostaną wyprodukowane dwa egzemplarze przedseryjne. Następne informacje na temat Solarisa Urbino 15 LE electric firma ma przedstawić w kwietniu. źródło: solarisbus.com, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.