Elektromobilność Autobusy Solaris opanowują Europę 05 maja 2017 Elektromobilność Autobusy Solaris opanowują Europę 05 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Solaris to polska firma z siedzibą w Bolechowie pod Poznaniem. Firma została założona w 2001 roku i kolejne lata jej działalności rynkowej to niemal wyłącznie pasmo międzynarodowych sukcesów. Autobusy produkowane przez firmy jeżdżą po wielu miastach Europy, między innymi w Niemczech, Włoszech czy Skandynawii, gdzie firma została szczególnie doceniona. Reklama Autobus Urbino electric, który jak sama nazwa mówi, jest pojazdem elektrycznym, wyjedzie na ulice Oslo – stolicy Norwegii. To prestiżowe wyróżnienie, ponieważ miasto to jest swoim rodzaju prekursorem rozwoju elektrycznej motoryzacji. Norwescy politycy jasno podkreślili kilka miesięcy temu, że dążą do wyeliminowania samochodów spalinowych z dróg stolicy do 2025 roku. Urbino Electric 12 jest autobusem wyjątkowym pod kilkoma względami – między innymi, dzięki temu, że wyposażono go w system ładowania opracowany przez markę Siemens, zastosowano mniejsze akumulatory, czego skutkiem jest możliwość przewożenia większej liczby pasażerów. Nie bez przyczyny został on wybrany autobusem 2017 roku. Według planów, do 2020 roku po Oslo będzie poruszać się 100 polskich autokarów Solaris Urbino Electric 12. Kontrakt na dostarczenie autobusów do stolicy kraju Fiordów to nie tylko prestiż, ale również pieniądze, które pomogą w dalszym rozwoju marki i poszerzeniu horyzontów. Kiedyś mieliśmy Syrenkę, Warszawę i Poloneza – dzisiaj mamy Solarisy, które są podstawą dzisiejszej polskiej branży motoryzacyjnej. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.