Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Częstochowa wycofuje autobusy hybrydowe z eksploatacji

Częstochowa wycofuje autobusy hybrydowe z eksploatacji

Jak niedawno donosiliśmy, w piątek 28 kwietnia w Częstochowie katastrofalnej w skutkach awarii uległ hybrydowy, gazowo-elektryczny autobus marki Solbus. To druga tego rodzaju awaria autobusu hybrydowego napędzanego CNG. Wcześniej, w Bydgoszczy, w płomieniach stanął testowy egzemplarz tego typu pojazdu.

Reklama

MPK w Częstochowie zawiadomiło o zdarzeniu prokuraturę. Firma posiada w swoim taborze 40 takich pojazdów, jednakże na ulice wyjeżdżało ich około 22-24 z powodu częstych awarii. Jednym z bardziej awaryjnych elementów autobusu były superkondensatory, ale nie był to jedyny problem z funkcjonowaniem pojazdów.

Sytuację komplikuje kiepski stan finansów producenta, firmy Lider Trading z Solca Kujawskiego. Z powodu kiepskiej sytuacji finansowej firma nie wywiązuje się z napraw w ramach gwarancji, co powoduje, że to pracownicy MPK muszą borykać się z trudnymi naprawami pojazdów. MPK nałożyło już szereg kar na producenta. Z gwarancji bankowych przewoźnik uzyskał 2,5 miliona złotych, a producent wypłacił już 1,1 miliona złotych tytułem kar. Łączna suma kar nałożonych na producenta sięga ponad 15 milionów złotych.

Wysoka awaryjność autobusów hybrydowych powoduje, że MPK musi w rezerwie posiadać więcej pojazdów niż to koniecznie. Codziennie na drogi Częstochowy wyjeżdżają 123 autobusy. Wycofanie Solbusów z eksploatacji jeszcze bardziej utrudni utrzymanie rezerw na odpowiednim poziomie.

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.