Elektromobilność Kolejne Dolnośląskie napędzane zieloną energią 14 października 2020 Elektromobilność Kolejne Dolnośląskie napędzane zieloną energią 14 października 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Polskie koleje coraz szerzej otwierają się na technologie przyszłości. Tym razem Koleje Dolnośląskie kontynuując swoją zieloną transformację, podpisały dwie umowy na zakup sześciu pociągów hybrydowych. Wartość kontraktu to ponad 170 milionów złotych. Reklama Spis treści ToggleSzybciej i bardziej ekologicznieNowoczesny design i wygodaSprawniejsze poruszanie się po regionieA w przyszłości… elektryczne Elfy Szybciej i bardziej ekologicznie Nowosądecka firma NEWAG, główny producent pojazdów spalinowo- elektrycznych w Polsce zawarła kontrakt z Kolejami Dolnośląskimi na dostarczenie sześciu nowych taborów. Pierwsze z nich pojawią się na torach najpóźniej za półtora roku. Kolejne trafią do użytku za dwa miesiące. Nazwa modelu zamówionych składów to Impuls II. Cechują się szybkością i wydajnością, a ich użytkowanie jest przyjazne dla środowiska. Spełniają wszystkie normy emisji CO2 i mogą być użyte na tych odcinkach tras, które nie są zelektryfikowane w całości i na których pojawiają się utrudnienia w ruchu. Zakup sześciu hybrydowych Impulsów II to w tej chwili największy kontrakt na tego typu pojazdy w Polsce. Zdecydowanie i mocno stawiamy na transport szynowy. Stopniowe przejmowanie linii kolejowych oraz powiększanie floty o nowoczesne i ekologiczne pociągi to ważne elementy naszej strategii rozwoju kolejowego transportu pasażerskiego – zapewnia Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego. Nowoczesny design i wygoda Impulsy II to pociągi, które nie tylko zachwycają nowoczesnym designem, ale są również wygodne dla pasażerów. Każdy z nich pomieści 315 osób, wagony wyposażone będą w klimatyzację i wi-fi. Prędkość pojazdu to 160 km/h w trakcji elektrycznej, a w spalinowej- 120 km/h. Sprawniejsze poruszanie się po regionie Modernizacja Kolei Dolnośląskich jest finansowana ze środków unijnych oraz RPO Województwa Dolnośląskiego. Dzięki tej inwestycji i remontowi trakcji po raz pierwszy od 20 lat zostanie uruchomiona linia kolejowa między Wrocławiem a Sobótką i Świdnicą. W planach jest też sprawniejsze obsługiwanie lokalnych połączeń. Naszym celem jest maksymalne ułatwienie Dolnoślązakom dotarcia do miejsc pracy i nauki, ośrodków kulturalnych i rekreacyjnych, żeby komfort ich życia stale rósł – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. Już niedługo nie tylko Wrocław będzie kojarzony z jednym z najbardziej zielonych miast Polski, ale również trasy, które do niego prowadzą. A w przyszłości… elektryczne Elfy Impulsy II to nie jedyna inwestycja, jaką poczynił w ekologiczny transport wyżej wspomniany przewoźnik. Pod koniec września zamówił on pięć elektrycznych pociągów Elf 2. Ta decyzja pokazuje, że Koleje Dolnośląskie nie schodzą z raz obranej ścieżki i dbają, aby ich flota zawsze składała się z najnowocześniejszych technologicznie pociągów dostępnych na rynku. (…) Zamontowane jednocześnie oba silniki, elektryczny i spalinowy, pozwolą na obsługę każdego rodzaju tras.- mówi Zbigniew Konieczek, prezes firmy NEWAG. Źródło i fot.: kolejedolnoslaskie.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.