Elektromobilność Elektryczne autobusy z Polski podbijają rynek niemiecki 24 maja 2017 Elektromobilność Elektryczne autobusy z Polski podbijają rynek niemiecki 24 maja 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Kolejnymi kontraktami na dostawę elektrycznych autobusów może pochwalić się podpoznańska firma Solaris z Bolechowa. Pierwsza umowa została zawarta z przewoźnikiem VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft z Norymbergii. Niemal identyczny pojazd bateryjny zakupiła firma Infra Fürth Verkehr GmbH z pobliskiego miasta Fürth. Reklama Niemiecki operator komunalny VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft z Norymbergii oraz prywatny przewoźnik Infra Fürth Verkehr GmbH z Fürth stawiają na elektromobilność. Na początku kwietnia podpisali oni kontrakty na dostawę nowych Solarisów Urbino 12 electric. Autobusy pojawią się w każdym z miast jeszcze przed końcem 2017 roku. W obu przypadkach będą one pierwszymi w pełni elektrycznymi autobusami w tych miastach. Oba całkowicie bezemisyjne autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone zostaną w osie elektryczne ZF AVE 130 z zintegrowanymi silnikami elektrycznymi oraz napędy firmy Medcom. Zarówno napęd, jak i klimatyzacja oraz ogrzewanie wnętrza autobusu będą zasilane energią elektryczną z baterii o pojemności 240 kWh. W obu autobusach zastosowano ładowanie typu plug-in, co umożliwia nocne uzupełnianie baterii na terenie zajezdni. Dodatkowo na dachu obu pojazdów umieszczona zostanie ładowarka, która umożliwi ładowanie autobusów poza terenem zajezdni. Ponadto innowacyjne Solarisy przygotowane zostaną pod zastosowanie w przyszłości pantografu, co umożliwi szybkie doładowanie baterii na trasie przejazdu. Nowoczesne i ekologiczne pojazdy wyposażone zostaną w szereg rozwiązań podnoszących jakość podróży i bezpieczeństwo pasażerów. Wydajna klimatyzacja zapewni wysoki komfort przejazdów pasażerom i kierowcy. Co więcej, wewnętrzne oświetlenie wykonane zostanie w technologii LED, w tym także czerwone oznaczenie wyjść, ostrzegające pasażerów podczas zamykania drzwi. Na pokładzie autobusów zamontowany zostanie także system monitoringu, składający się z ośmiu kamer, dzięki którym kierowcy będą mogli lepiej obserwować i kontrolować wejścia i wyjścia pasażerów. Z kolei urządzenia zamontowane z tyłu będą przydatne przy manewrowaniu pojazdem. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.