Eko styl życia To się nadaLje”, czyli jak Kaufland zachęca do niemarnowania żywności 20 października 2020 Eko styl życia To się nadaLje”, czyli jak Kaufland zachęca do niemarnowania żywności 20 października 2020 Przeczytaj także Eko styl życia Kąpiele leśne – dobre dla ciała i ducha W szybkim, zabieganym i zdominowanym przez technologię świecie łatwo się zatracić – wciąż jesteśmy bombardowani bodźcami i informacjami. Mamy poczucie, że stale musimy być na bieżąco. A gdyby tak spauzować? Zostawić za sobą miejski zgiełk, zwolnić, zatrzymać się, odetchnąć głęboko świeżym powietrzem i wsłuchać się w naturę? W tym celu stosuje się kąpiele leśne, czyli japońską praktykę shinrin-yok. Eko styl życia Gdzie wylać zużyty olej kuchenny? Możesz się zaskoczyć… W Polsce zazwyczaj zużyty olej wylewa się do zlewu lub toalety. Nie jest to jednak dobry pomysł, ponieważ może uszkodzić rury. Jak w takim razie zutylizować olej spożywczy? Trend zero waste jest coraz popularniejszy wśród wielu firm produkujących żywność oraz małych lokali gastronomicznych. Cieszy fakt, że tym razem postanowiła go wesprzeć duża sieć marketów spożywczych. Reklama Tony zmarnowanego jedzenia – dosyć! Światowy Dzień Żywności, który ostatnio obchodziliśmy, skłonił Kaufland do podjęcia bardzo interesującej akcji. W jej ramach firma zachęca do świadomych zakupów i odpowiedzialnego zarządzania zakupionymi produktami. Jako odpowiedzialna sieć handlowa aktywnie przeciwdziałamy marnowaniu żywności i do tego samego zachęcamy także naszych klientów. W kampanii „To się nadaLje” pokazujemy, że kierując się w codziennym życiu paroma prostymi zasadami, możemy znacząco zmniejszyć skalę tego problemu. Wierzymy, że dzięki większej świadomości konsumentów do kosza przestaną trafiać produkty, które można spożyć czy wykorzystać w inny, użyteczny sposób − mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska. Według najnowszych badań w samej Polsce wyrzuca się ponad 9 ton żywności. Większość z produktów nadaje się jeszcze do użycia. Złe nawyki Polaków Sieć w swojej kampanii zwraca uwagę m.in. na to, że owoce i warzywa, których wygląd odbiega od kanonów piękna, wciąż mogą zostać wykorzystane, o czym ma przypominać hasło „Doceniaj, nie oceniaj”. Kaufland porusza także kwestię przedwczesnego wyrzucania produktów spożywczych. Jak wskazują dane Polskiej Federacji Banków Żywności, 42% Polaków przyznaje się do wyrzucania żywności, a 35% z nich robi to kilka razy w miesiącu. Ma to związek m.in. z brakiem świadomości na temat różnicy między datą przydatności do spożycia a datą ważności, na co Kaufland także zwraca uwagę swoim klientom. Akcję wspiera Caritas Polska, Federacja Polskich Banków Żywności oraz Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta. Źródło: informacja prasowa Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.