OZE Najnowszy Golf może być napędzany zieloną energią 26 października 2020 OZE Najnowszy Golf może być napędzany zieloną energią 26 października 2020 Przeczytaj także OZE Magazyny energii w mieszkaniach są nieopłacalne. Co sprawia, że inwestycja się nie zwraca? Rosnące ceny energii elektrycznej sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna interesować się magazynami energii jako sposobem na obniżenie rachunków za prąd. Na rynku pojawiają się firmy, które proponują sprzedaż magazynu do mieszkań lub domów pozbawionych własnych instalacji OZE. To ważne, by wiedzieć, jakie są koszty, zagrożenia i realne korzyści dla konsumentów, które mogą nie być tak atrakcyjne, jak je przedstawiają sprzedawcy. Biomasa Brykiet z łusek słonecznika i biomasa: czy to bardziej ekologiczna alternatywa dla pelletu? Znaczenie biomasy w Polsce rośnie, a w zaktualizowanym Krajowym Planie Energii i Klimatu (KPEiK) została wskazana jako kluczowy element stabilności systemu energetycznego. Jej popularność stawia jednak nowe wyzwania – rosnące ceny pelletu i kotłów oraz ryzyko nadmiernej eksploatacji lasów. Na rynku pojawiają się jednak różne ekologiczne alternatywy, które mają na celu wsparcie gospodarki o obiegu zamkniętym. Volkswagen to niewątpliwie jeden z czołowych graczy na rynku motoryzacji. Polska grupa współpracuje obecnie z Polenergią – jednym z liderów krajowego rynku energii odnawialnej. Ta kooperacja ma przynieść widoczne efekty dla środowiska i dać dodatkową niezależność energetyczną. Reklama Użytkownicy samochodów powinni zdawać sobie sprawę, że podróżowanie pojazdami napędzanymi ropą i olejami nie jest neutralne dla środowiska. Grupa Volkswagen wkracza w erę zielonej energii i elektromobilności. Kompleksowe działania mają przynieść najbardziej wymierne efekty, a kolejnym krokiem ku niskoemisyjności ma być najnowszy Golf TGI napędzany biometanem. Popularny Golf TGI jest wyposażony w czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra. Posiada też trzy zbiorniki na gaz ziemny, który może wykorzystywać biometan. Zbiorniki paliwowe są zintegrowane z podwoziem i pozwalają na przejazd 400 km trasy na bio trybie. Silnik układu napędowego jest zasilany głównie CNG. Źródło: volkswagen.pl Kto skorzysta z aut na biometan? Biometan jest paliwem odnawialnym, ma skład identyczny z gazem naturalnym i może służyć do produkcji zielonego wodoru. Może być stosowany zamiast gazu ziemnego – biometan można mieszać w dowolnej proporcji z CNG, co jest zdecydowanie bardziej ekologicznym rozwiązaniem niż jazda na ropie. Kierowcy pojazdów napędzanych gazem ziemnym korzystają obecnie ze stosunkowo niskich cen za to paliwo. W porównaniu do benzyny czy oleju napędowego, zbiorniki na gaz ziemny mogą wytwarzać większą ilość energii i mają niższą zawartość węgla. Według Volkswagena jazda w trybie CNG powoduje około 25% mniej emisji dwutlenku węgla niż w przypadku benzyny. Tankowanie nowego Golfa biometanem lub e-gazem zapewnia widoczne rezultaty zarówno w skali mikro, jak i przyczynia się do globalnej przemiany energetycznej. Biometan wytwarzany jest z odpadów organicznych, natomiast e-gaz zostaje uzyskany z nadmiaru zgromadzonej energii elektrycznej. Statystyczny Polak o autach elektrycznych. Badania Insightout Lab i Volkswagena Volkswagen oferuje wiele modeli samochodów wyposażonych w silniki na gaz ziemny. Są one oznaczone skrótem TGI. Marka działa zgodnie z regulacjami Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (obrazuje realne zużycie paliwa i emisję CO2). Producent twierdzi, że dzięki sprawności silników CNG oraz niskiej emisji CO2 (brak emisji cząstek stałych, niskoemisyjność przy rezygnacji z ropy) silniki na gaz ziemny nadal będą cieszyć się popularnością. Źródło: bioenergy-news.com, volkswagen.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.