Elektromobilność Jaguar Land Rover – test centrum dla autonomicznych pojazdów 16 listopada 2020 Elektromobilność Jaguar Land Rover – test centrum dla autonomicznych pojazdów 16 listopada 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Jaguar Land Rover przedstawił plany projektu stworzonego we współpracy z grupą firm programistycznych, telekomunikacyjnych i zajmujących się aplikacjami mobilnymi. Wynikiem kooperacji jest model inteligentnego centrum miasta, po którym poruszają się autonomiczne pojazdy elektryczne. Te zaś mają być testowane już w rzeczywistych warunkach w Irlandii. Reklama Strefa smart city Terenem testowym wybrano hrabstwo Clare leżące nad zachodnim wybrzeżem wyspy. Testy mają pokazać, jak autonomiczne pojazdy elektryczne radzą sobie na różnych drogach i w rozmaitych warunkach drogowych. W scenariuszu ruchu miejskiego umieszczono między innymi Jaguara I-PACE. Producent luksusowych samochodów twierdzi ponadto, że wyposaży 12-kilometrowy odcinek drogi w czujniki i systemy lokalizacji. Jaguar Land Rover podał, że projekt zakłada powstanie dedykowanego centrum kontroli, punkty ładowania pojazdów elektrycznych, parking, a także inteligentne skrzyżowania, które połączą się z odcinkiem autostrady i korytarzem ruchu lotniczego na lotnisku Shannon. We współpracę i wsparcie projektu Future Campus Mobility Ireland zaangażowały się też marki Cisco, Red Hat, Valeo i Mergon. Więcej elektrycznych pociągów na duńskich torach – Strefa inteligentnego miasta to pierwszy krok do efektywnej współpracy wielkich, globalnych marek, które wypracują razem inteligentny model przyszłości związanej z elektormobilnością. Dzięki testowemu projektowi możemy wcześniej poznać największe wyzwania i odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące tej przyszłości – powiedział Russell Vickers, dyrektor generalny FCMI. Dobra wróżba Zwolennicy autonomicznych pojazdów twierdzą, że ta technologia uczyni drogi bezpieczniejszymi, mniej zatłoczonymi i o wiele czystszymi. Zautomatyzowane pojazdy mają bowiem jeździć najbardziej optymalnymi i wydajnymi trasami tak, aby omijać niebezpieczne miejsca i ograniczać jakiekolwiek ryzyko wypadków drogowych. Po drugiej stronie stoją jednak sceptycy, którzy uważają projekt za trudny do wdrożenia w komercyjnych warunkach. Jaguar reaguje jednoznacznie – autonomiczne i elektryczne pojazdy są kluczem w bezpiecznym i zdrowszym transporcie, a marka w pełni angażuje się w ten proces. Partnerstwo z FMCI zapewnia nam rzeczywiste możliwości i pole do wypróbowania naszej autonomicznej, zelektryfikowanej i współdzielonej technologii w niełatwej lokalizacji. Współpracując z programistami, możemy spełniać swoje wizje i realizować plany na przyszłość – powiedział główny menager Jaguar Land Rover, John Cormican. Jak powiedział Jaguar Land Rover, odkrycia z „żywego laboratorium” w hrabstwie Clare pomogą firmie rozwijać badania nad autonomicznymi, zelektryfikowanymi i współdzielonymi pojazdami. Źródło: businessgreen.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.