Elektromobilność Do 2020 roku w Polsce ma powstać 400 szybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych, twierdzi Ministerstwo Energii 16 grudnia 2016 Elektromobilność Do 2020 roku w Polsce ma powstać 400 szybkich punktów ładowania samochodów elektrycznych, twierdzi Ministerstwo Energii 16 grudnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Ministerstwo Energii planuje stworzenie 400 punktów szybkiego ładowania samochodów elektrycznych do 2020 roku. Dodatkowo, oprócz punktów szybkiego ładowania powstać ma 6000 punktów ładowania o normalnej mocy. Plan ten ma za zadanie wspieranie elektromobilności w Polsce. Reklama Resort energii wytypował 32 aglomeracje w których – w pierwszej kolejności – pojawić się mają punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Powstanie tych punktów ma za zadanie ułatwienie kierowcom poruszanie się pojazdami elektrycznymi po kraju. Jak zastrzegają przedstawiciele resortu dokładna lokalizacja punktów ładowania elektrosamochodów zależna będzie od decyzji biznesowych podejmowanych przez prywatne podmioty, będące partnerami ME w realizacji tego planu. Zaangażowanie sektora prywatnego do przedsięwzięcia ma, zdaniem ministerstwa, sprawić, że wszystkie spośród prawie sześć i pół tysiąca punktów powstaną w miejscach najwygodniejszych dla kierowców. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.