Elektromobilność BMW zamierza podwoić sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów w 2021 roku 21 stycznia 2021 Elektromobilność BMW zamierza podwoić sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów w 2021 roku 21 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. W ubiegłym tygodniu BMW oświadczyło, że będzie dążyć do podwojenia sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych w 2021 roku. Niemiecki producent zamierza stworzyć nowe modele samochodów elektrycznych. Wszystko po to, aby sprostać rygorystycznym wymogom Unii Europejskiej w zakresie emisji dwutlenku węgla. Reklama Prawie 200 tysięcy sprzedanych elektryków W oświadczeniu, BMW nie podał liczby sprzedanych, w pełni elektrycznych pojazdów. Jednak opierając się na raportach sprzedaży z poprzednich lat, Reuters podaje, że w ubiegłym roku niemiecki producent sprzedał prawie 193 tysiące zelektryfikowanych samochodów, do których zalicza się również hybrydy typu plug-in. BMW w wyścigu z największym konkurentem W oświadczeniu BMW czytamy ponadto, że całkowita sprzedaż pojazdów elektrycznych koncernu wzrosła o 31,8% w 2020 roku. Stanowiła tym samym 15% jego sprzedaży w Europie, pomagając firmie osiągnąć cele w zakresie emisji gazów cieplarnianych, ustalone przez Komisję Europejską na zeszły rok. Tymczasem największy konkurent BMW na rynku niemieckim, Tesla, dostarczył konsumentom na całym globie prawie 500 tysięcy pojazdów w pełni elektrycznych. Tesla otwiera pierwszy salon w Polsce Zwiększona gama pojazdów elektrycznych Grupa BMW produkuje obecnie 13 zelektryfikowanych modeli – w pełni elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Oferuje je klientom w 74 różnych krajach. BMW zapowiedziało, że do 2023 roku zwiększy swoją ofertę zelektryfikowanych pojazdów do 25 modeli, z których ponad połowa będzie w pełni elektryczna. Oprócz celów w zakresie emisji dwutlenku węgla coraz więcej krajów będzie wprowadzać zakaz sprzedaży nowych pojazdów spalinowych, począwszy od 2030 roku. Ustawodawcy wierzą, że w taki sposób zwiększą presję na producentów samochodów, aby skłaniali się oni ku zeroemisyjnym rozwiązaniom. Źródło: Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.