Elektromobilność BMW zamierza podwoić sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów w 2021 roku 21 stycznia 2021 Elektromobilność BMW zamierza podwoić sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów w 2021 roku 21 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. W ubiegłym tygodniu BMW oświadczyło, że będzie dążyć do podwojenia sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych w 2021 roku. Niemiecki producent zamierza stworzyć nowe modele samochodów elektrycznych. Wszystko po to, aby sprostać rygorystycznym wymogom Unii Europejskiej w zakresie emisji dwutlenku węgla. Reklama Prawie 200 tysięcy sprzedanych elektryków W oświadczeniu, BMW nie podał liczby sprzedanych, w pełni elektrycznych pojazdów. Jednak opierając się na raportach sprzedaży z poprzednich lat, Reuters podaje, że w ubiegłym roku niemiecki producent sprzedał prawie 193 tysiące zelektryfikowanych samochodów, do których zalicza się również hybrydy typu plug-in. BMW w wyścigu z największym konkurentem W oświadczeniu BMW czytamy ponadto, że całkowita sprzedaż pojazdów elektrycznych koncernu wzrosła o 31,8% w 2020 roku. Stanowiła tym samym 15% jego sprzedaży w Europie, pomagając firmie osiągnąć cele w zakresie emisji gazów cieplarnianych, ustalone przez Komisję Europejską na zeszły rok. Tymczasem największy konkurent BMW na rynku niemieckim, Tesla, dostarczył konsumentom na całym globie prawie 500 tysięcy pojazdów w pełni elektrycznych. Tesla otwiera pierwszy salon w Polsce Zwiększona gama pojazdów elektrycznych Grupa BMW produkuje obecnie 13 zelektryfikowanych modeli – w pełni elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Oferuje je klientom w 74 różnych krajach. BMW zapowiedziało, że do 2023 roku zwiększy swoją ofertę zelektryfikowanych pojazdów do 25 modeli, z których ponad połowa będzie w pełni elektryczna. Oprócz celów w zakresie emisji dwutlenku węgla coraz więcej krajów będzie wprowadzać zakaz sprzedaży nowych pojazdów spalinowych, począwszy od 2030 roku. Ustawodawcy wierzą, że w taki sposób zwiększą presję na producentów samochodów, aby skłaniali się oni ku zeroemisyjnym rozwiązaniom. Źródło: Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.