BMW zamierza podwoić sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów w 2021 roku

W ubiegłym tygodniu BMW oświadczyło, że będzie dążyć do podwojenia sprzedaży samochodów w pełni elektrycznych w 2021 roku. Niemiecki producent zamierza stworzyć nowe modele samochodów elektrycznych. Wszystko po to, aby sprostać rygorystycznym wymogom Unii Europejskiej w zakresie emisji dwutlenku węgla. 

Prawie 200 tysięcy sprzedanych elektryków

W oświadczeniu, BMW nie podał liczby sprzedanych, w pełni elektrycznych pojazdów. Jednak opierając się na raportach sprzedaży z poprzednich lat, Reuters podaje, że w ubiegłym roku niemiecki producent sprzedał prawie 193 tysiące zelektryfikowanych samochodów, do których zalicza się również hybrydy typu plug-in. 

BMW w wyścigu z największym konkurentem 

W oświadczeniu BMW czytamy ponadto, że całkowita sprzedaż pojazdów elektrycznych koncernu wzrosła o 31,8% w 2020 roku. Stanowiła tym samym 15% jego sprzedaży w Europie, pomagając firmie osiągnąć cele w zakresie emisji gazów cieplarnianych, ustalone przez Komisję Europejską na zeszły rok.

Tymczasem największy konkurent BMW na rynku niemieckim, Tesla, dostarczył konsumentom na całym globie prawie 500 tysięcy pojazdów w pełni elektrycznych. 

Zwiększona gama pojazdów elektrycznych

Grupa BMW produkuje obecnie 13 zelektryfikowanych modeli – w pełni elektrycznych lub hybrydowych typu plug-in. Oferuje je klientom w 74 różnych krajach. 

BMW zapowiedziało, że do 2023 roku zwiększy swoją ofertę zelektryfikowanych pojazdów do 25 modeli, z których ponad połowa będzie w pełni elektryczna.

Oprócz celów w zakresie emisji dwutlenku węgla coraz więcej krajów będzie wprowadzać zakaz sprzedaży nowych pojazdów spalinowych, począwszy od 2030 roku. Ustawodawcy wierzą, że w taki sposób zwiększą presję na producentów samochodów, aby skłaniali się oni ku zeroemisyjnym rozwiązaniom. 

Źródło: Reuters