Na wodór Statek przyszłości do masowego przewozu towarów 19 marca 2021 Na wodór Statek przyszłości do masowego przewozu towarów 19 marca 2021 Przeczytaj także Na wodór Wodór bez paliwa. Lublin pokazuje luki w polskiej strategii transportu wodorowego Polska inwestuje miliardy w zeroemisyjny transport publiczny, a miasta chętnie kupują autobusy wodorowe, dzięki wysokim rządowym dotacjom. Jednak projekt z Lublina, który z dnia na dzień ogłosił upadłość, odsłania luki w zarządzaniu transportem wodorowym w Polsce. Chociaż samorządy dostają środki na zakup pojazdów – same muszą opłacić koszty paliwa, którego ceny i dostępność stają się kluczową barierą. Na wodór Tysiące nowych ładowarek, jedna stacja wodorowa. Czy Polska rezygnuje z wodoru? Wodorowa rewolucja w Polsce nie nadeszła. Najnowsze dane NFOŚiGW pokazują, że wsparcie nie jest skuteczne. Rząd inwestuje w tysiące nowych punktów ładowania aut elektrycznych, a wodór mimo szumnych zapowiedzi okazuje się zbyt drogi, zbyt trudny i zbyt mało efektywny. Co stanie się z przedsiębiorstwami, które zdecydowały się na wodorowe autobusy? Za pośrednictwem transportu wodnego przewozi się przeważającą część towarów pomiędzy krajami. Branża morska musi także dopasować się do zmieniających się zasad dot. niskiej emisji z poszczególnych sektorów. Kluczowe są przemiany masowych statków, tzw. masowców. Reklama Intermodalny transport Statki służą do przewozu surowców (także tych do produkcji energii), chemikaliów, materiałów budowlanych i innych towarów pomiędzy krajami i kontynentami. Najnowszy projekt Stena Bulk ma nieść daleko idącą zmianę w morskim transporcie. Operator zbiornikowców pokazał swój przełomowy projekt hybrydowo napędzanego masowca. InfinityMAX ma być dedykowany do transportowania surowców suchych, sypkich, czy płynnych i gazów skroplonych: metanu, wodoru lub amoniaku, który może zmienić oblicze gospodarki wodorowej. Według ekspertów gazy te mają mieć szczególne znaczenie w przyszłości energetyki. Statek będzie bezemisyjny i ma stawić czoła wielu wyzwaniom – obniżeniu emisji z transportu morskiego, dostarczaniu akich samych jak dotychczas lub większych ilości towarów oraz zaopatrywaniu ludzi w źródła energii odnawialnej. Największa fabryka wodorowa powstanie w Wielkiej Brytanii Transport przyszłości Autorzy chcą, aby statek był wykorzystywany w transporcie intermodalnym, czyli spełniającym zasady wykorzystywania więcej niż jednego rodzaj transportu, ale z użyciem tylko jednej jednostki ładunkowej, np. kontenera. Kadłub statku ma posiadać wymienne segmenty, aby dopasowywać swoje możliwości do przewożonego ładunku oraz skrócić czas zawijania do portu. Każdy segment ma być samowystarczalny energetycznie, tj. posiadać własne źródło wytwarzające energię wiatrową lub słoneczną. Wodór na i w statku Koncept nowoczesnego masowca przewiduje wykorzystanie wodoru jako głównego paliwa napędzającego. Energia wiatrowa i słoneczna mają służyć do poprawy wydajności, podobnie jak zamontowany żaglopłat i kadłub z poszyciem imitującym wygląd skóry rekina. źródło: Stena Bulk Warunki na statku mają być dopasowane do nowoczesnej wizji sprawiedliwego biznesu. Pracowników ma otaczać zrównoważone środowisko pracy. Erik Hånell, prezes zarządu i dyrektor zarządzający Stena Bulk, skomentował projekt: – To, co proponujemy jest innowacyjne, prowokacyjne i radykalnie zmieni sposób myślenia o transporcie ładunków masowych, racjonalizując dwa segmenty rynku [masowców i zbiornikowców] o uzupełniających się kompetencjach w jeden segment żeglugi, który jest gotowy na wyzwania przyszłości – czytamy na stronie Portalu Morskiego. Masowiec Stena Bulk miałby wejść do eksploatacji między 2030 a 2035 rokiem. Czy poprawi to stan środowiska i pozwoli ochronić świat przed katastrofą klimatyczną? źródło: portalmorski.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.