Na wodór Statek przyszłości do masowego przewozu towarów 19 marca 2021 Na wodór Statek przyszłości do masowego przewozu towarów 19 marca 2021 Przeczytaj także Na wodór NFOŚiGW dofinansuje zielone autobusy w Koninie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przekaże w formie dotacji i pożyczek ponad 40 mln zł dofinansowania na zakup 11 nowych autobusów dla Konina. Rozwój zeroemisyjnego transportu w polskich miastach jest współfinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Na wodór Rzeszów będzie mieć 20 wodorowych autobusów Rzeszów zainwestuje w autobusy zasilane wodorem, a dofinansuje je Ministerstwo Klimatu i Środowiska oraz Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wymiana 20 wyeksploatowanych autobusów na nowoczesne autobusy wodorowe będzie kosztować niemal 98 mln złotych. Za pośrednictwem transportu wodnego przewozi się przeważającą część towarów pomiędzy krajami. Branża morska musi także dopasować się do zmieniających się zasad dot. niskiej emisji z poszczególnych sektorów. Kluczowe są przemiany masowych statków, tzw. masowców. Reklama Intermodalny transport Statki służą do przewozu surowców (także tych do produkcji energii), chemikaliów, materiałów budowlanych i innych towarów pomiędzy krajami i kontynentami. Najnowszy projekt Stena Bulk ma nieść daleko idącą zmianę w morskim transporcie. Operator zbiornikowców pokazał swój przełomowy projekt hybrydowo napędzanego masowca. InfinityMAX ma być dedykowany do transportowania surowców suchych, sypkich, czy płynnych i gazów skroplonych: metanu, wodoru lub amoniaku, który może zmienić oblicze gospodarki wodorowej. Według ekspertów gazy te mają mieć szczególne znaczenie w przyszłości energetyki. Statek będzie bezemisyjny i ma stawić czoła wielu wyzwaniom – obniżeniu emisji z transportu morskiego, dostarczaniu akich samych jak dotychczas lub większych ilości towarów oraz zaopatrywaniu ludzi w źródła energii odnawialnej. Największa fabryka wodorowa powstanie w Wielkiej Brytanii Transport przyszłości Autorzy chcą, aby statek był wykorzystywany w transporcie intermodalnym, czyli spełniającym zasady wykorzystywania więcej niż jednego rodzaj transportu, ale z użyciem tylko jednej jednostki ładunkowej, np. kontenera. Kadłub statku ma posiadać wymienne segmenty, aby dopasowywać swoje możliwości do przewożonego ładunku oraz skrócić czas zawijania do portu. Każdy segment ma być samowystarczalny energetycznie, tj. posiadać własne źródło wytwarzające energię wiatrową lub słoneczną. Wodór na i w statku Koncept nowoczesnego masowca przewiduje wykorzystanie wodoru jako głównego paliwa napędzającego. Energia wiatrowa i słoneczna mają służyć do poprawy wydajności, podobnie jak zamontowany żaglopłat i kadłub z poszyciem imitującym wygląd skóry rekina. źródło: Stena Bulk Warunki na statku mają być dopasowane do nowoczesnej wizji sprawiedliwego biznesu. Pracowników ma otaczać zrównoważone środowisko pracy. Erik Hånell, prezes zarządu i dyrektor zarządzający Stena Bulk, skomentował projekt: – To, co proponujemy jest innowacyjne, prowokacyjne i radykalnie zmieni sposób myślenia o transporcie ładunków masowych, racjonalizując dwa segmenty rynku [masowców i zbiornikowców] o uzupełniających się kompetencjach w jeden segment żeglugi, który jest gotowy na wyzwania przyszłości – czytamy na stronie Portalu Morskiego. Masowiec Stena Bulk miałby wejść do eksploatacji między 2030 a 2035 rokiem. Czy poprawi to stan środowiska i pozwoli ochronić świat przed katastrofą klimatyczną? źródło: portalmorski.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.