Elektromobilność Ursus z umową na dostarczenie autobusów do Warszawy! 17 listopada 2016 Elektromobilność Ursus z umową na dostarczenie autobusów do Warszawy! 17 listopada 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Pół roku temu Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie poszukiwały dostawcy dziesięciu autobusów elektrycznych. 15 listopada poszukiwania te zostały uwieńczone podpisaniem umowy pomiędzy MZA a konsorcjum utworzonym przez Ursus S.A. AMZ Kutno i Ursus Bus. Nie jest to pierwszy taki zakup MZA, gdyż po Warszawie jeździ już dziesięć elektrobusów Solarisa. Wartość podpisanej umowy to niemalże 25 milionów złotych. Reklama Zakup kolejnych autobusów elektrycznych przez MZA jest częścią dużego programu wprowadzania do swojej floty elektrycznych pojazdów. Jak planuje stołeczny przewoźnik, do 2020 roku takich autobusów w jego flocie ma być 136. „Budujemy ekologiczny transport i sukcesywnie zastępujemy auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po ulicach Warszawy kursują już hybrydy, autobusy gazowe i elektryczne, co przynosi wymierne korzyści pasażerom i środowisku naturalnemu. A w przyszłym roku dołączy do nich dziesięć elektryków wyposażonych w podwójny system ładowania” komentowała podpisanie umowy Renata Kaznowska, zastępczyni Prezydenta m.st. Warszawy. To co wyróżnia najnowszy przetarg to tzw. podwójny system ładowania. Oznacza to, że autobusy mają być wyposażone w rozkładane pantografy, dla ułatwienia ładowania w zajezdni. Oprócz tego pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, systemy informacji elektronicznej – zewnętrzne i wewnętrzne – monitoring oraz udogodnieni dla osób niepełnosprawnych. Autobusy mają być dostarczone w ciągu 245 dni od podpisania umowy, co znaczy, że wyjadą w trasę latem przyszłego roku. MZA dysponuje sporą flotą ekologicznych pojazdów. Oprócz 10 autobusów elektrycznych po Warszawie jeździ także 35 gazowych Solbusów i 4 pojazdy hybrydowe, wyprodukowane przez Solarisa. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.