Elektromobilność BMW celuje w mikromobilność 30 lipca 2021 Elektromobilność BMW celuje w mikromobilność 30 lipca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. BMW zaprezentował swoje dwa nowe pojazdy z sektora mikromobilności. To nie pierwsze elektryczne projekty niemieckiego koncernu. Reklama Spis treści ToggleMikromobilność w BMWE-cargoE-skuter łatwy do przewożeniaNie tylko BMW Mikromobilność w BMW Niemiecki producent samochodów zaprezenweratował w tym tygodniu projekty dwóch nowych pojazdów – e-skutera Clever Commute i trójkołowego, kompaktowego roweru Dynamic Cargo. Do tej pory BMW Group opracowała już jeden e-skuter, Motorrad X2City oraz rower elektryczny ActiveHybrid. E-cargo Przy projektowaniu pojazdu e-cargo BMW wzięło pod uwagę rynek konkurencji. Stworzyli model, odpowiadający długością i szerokością konwencjonalnym rowerom elektrycznym. Inne modele dostępne na rynku nie odzwierciedlają według firmy wrażenia, jakie ma się podczas jazdy na zwykłym rowerze. E-cargo, źródło: BMW Przednia rama Dynamic Cargo jest połączona z tylną częścią za pomocą osi obrotowej i przechyla się na zakrętach, podczas gdy tylna część pozostaje stabilna i nie przechyla się w kierunku drogi. Ponadto tylna część przeznaczona jest do przewożenia bagażu, czy montażu miejsca dla dziecka. BMW przewidziało również modułowy system ochrony przed warunkami atmosferycznymi, który umożliwiłby całoroczne użytkowanie e-cargo. Recykling baterii pojazdów EV: klucz do zrównoważonej elektromobilności E-skuter łatwy do przewożenia Clever Commute z napędem na przednie koła to przykład e-hulajnogi, którą łatwo można złożyć i podróżować z nią np. w transporcie publicznym lub przewozić w samochodowym bagażniku. W „trybie transportu publicznego” podnóżek składa się po bokach, a tylne koło niemalże chowa się w otworze, aby znacznie skrócić rozstaw osi. Motorrad X2City, źródło: BMW BMW podaje, że oba pojazdy posiadałyby wymienne baterie, a ich zasięg można by skalować tak, aby każdy dostosował go do swoich potrzeb. Nie tylko BMW Pomimo tego, że dwa nowe pojazdy to na razie tylko koncepcje, firma włożyła sporo pracy w ich przygotowanie. Dlatego BMW planuje zaangażować w produkcję inne licencjonowane firmy. Złożony Clever Commute, źródło: BMW źródło: bmwmotorcycles.com, ebiketips.road.cc Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.