Wiadomości OZE DPF obowiązkowo w każdym samochodzie benzynowym 12 czerwca 2017 Wiadomości OZE DPF obowiązkowo w każdym samochodzie benzynowym 12 czerwca 2017 Przeczytaj także Smog Smog w uzdrowiskach. Raport NIK ujawnia wieloletnie przekroczenia norm Alarmujące dane dotyczące jakości powietrza w polskich uzdrowiskach z lat 2018-2022 pokazują, że smog pozostaje jednym z najpoważniejszych nierozwiązanych problemów środowiskowych w Polsce. Raporty pokazują, że nawet gminach o statusie leczniczym kuracjusze oddychali powietrzem zanieczyszczonym na poziomie porównywalnym do wielu gmin niespełniających norm jakości powietrza. Chociaż rząd przekonuje o sukcesie programu Czyste Powietrze, dzisiejszy smog, z którym borykają się polskie gminy świadczy czymś przeciwnym. Smog Dzień Czystego Powietrza bez powodów do świętowania. Raport GIOŚ kontra rządowe deklaracje Dzień Czystego Powietrza miał być okazją do podsumowania postępów w walce ze smogiem, ale najnowsze komunikaty rządu i reakcje społeczne pokazują raczej rosnący rozdźwięk między deklaracjami a rzeczywistością. Z jednej strony mamy raporty i statystyki, z drugiej doświadczenia beneficjentów programu Czyste Powietrze – napięcia wokół wypłat i narastające poczucie braku odpowiedzialności za efekty. W takiej atmosferze trudno mówić o świętowaniu, a kluczowe pytanie przestaje brzmieć „ile środków uruchomiono”, a zaczyna: „czy to realnie poprawia jakość powietrza i poczucie bezpieczeństwa ludzi?” Komisja Europejska podjęła uchwałę o konieczności stosowania filtrów DPF w każdym samochodzie benzynowym, a nie jak dotychczas tylko w samochodach z wysokoprężnym silnikiem. Reklama Już od początku września 2017 roku żaden samochód bez zaimplementowanego filtra cząsteczek stałych nie uzyska potrzebnych homologacji. Do tej pory, filtry DPF montowane były tylko w samochodach z silnikiem diesla. Od teraz, także silniki benzynowe będą w niego wyposażone, a dokładnie w filtr GPF specjalnie dla nich przeznaczony. Auta bez filtra będą mogły być sprzedawane tylko do września 2018 roku. Niestety, wiele wskazuje na to, że koszty implementacji takiego rozwiązania pokryją sami klienci. Zasada działania filtra jest dosyć prosta. Gromadzi on cząstki sadzy i je neutralizuje, poprzez nagrzanie filtra do odpowiednio wysokiej temperatury. Niestety, w codziennym życiu nie zawsze wygląda to tak kolorowo, ponieważ filtry DPF/GPF często się „zapychają”, nie spełniając przy tym powierzonych zadań. W takim wypadku należy wymienić go na nowy. Niestety, wielu kierowców decyduje się więc na jego usunięcie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.