Elektromobilność Elektryczny VAN z Polski. Nowoczesne samochody dostawcze made in Poland 31 stycznia 2022 Elektromobilność Elektryczny VAN z Polski. Nowoczesne samochody dostawcze made in Poland 31 stycznia 2022 Przeczytaj także Na wodór Wodór bez paliwa. Lublin pokazuje luki w polskiej strategii transportu wodorowego Polska inwestuje miliardy w zeroemisyjny transport publiczny, a miasta chętnie kupują autobusy wodorowe, dzięki wysokim rządowym dotacjom. Jednak projekt z Lublina, który z dnia na dzień ogłosił upadłość, odsłania luki w zarządzaniu transportem wodorowym w Polsce. Chociaż samorządy dostają środki na zakup pojazdów – same muszą opłacić koszty paliwa, którego ceny i dostępność stają się kluczową barierą. Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Czy niedługo w Polsce ruszy produkcja elektrycznych samochodów dostawczych? Firma Innovation AG zaproponowała autorską produkcję z jednym z najnowocześniejszych na świecie systemów zarządzania pojazdem elektrycznym oraz unikalnym systemem kinetycznego odzyskiwania energii. Reklama Polskie elektryczne vany Program E-VAN, który rok temu zorganizowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ma wspierać produkcję elektrycznych pojazdów w Polsce. Finalnie dwie firmy mają przygotować dwa prototypy pojazdów – jedna elektryczny i druga wodorowy. Na opracowanie prototypów firmy mają rok. Opracowane w ramach programu pojazdy mają mieć ładowność min. 1 tony i możliwość pokonania 250 km (w przypadku auta na baterie) na jednym ładowaniu lub 400 km (w przypadku pojazdu z wodorowym ogniwem paliwowym – FCEV). W programie wzięły udział: Innovation AG, Autobox Innovations, Sieć Badawcza Łukasiewicz i IWOS oraz Fabryka Samochodów Osobowych Syrena w Kutnie, MPower wraz z Ekoenergetyką Polska. Najwięcej punktów od NCBiR zebrała spółka Innovation AG, która od kilka lat w ramach Zgorzeleckiego Klastra Efektywności Energetycznej rozwija się w branży elektromobilności. Nowa fabryka dostawczych pojazdów elektrycznych powstanie prawdopodobnie w Zgorzelcu. Innovation AG jest również autorem elektrycznego “Sokoła” 4×4. Polska elektryczna terenówka na Rajdzie Dakar Elektryczne samochody dostawcze Zwycięska spółka Innovation AG zaproponowała pojazd, którego zasięg przewyższył programowe wymagania. To zasługa sprawności zintegrowanych elementów vana. Dodatkowo w pojeździe mają zostać zamontowane jedne z najnowocześniejszych na świecie systemów zarządzania pojazdem elektrycznym oraz unikalny system kinetycznego odzyskiwania energii. Pojazd będzie posiadał również autorski system zarządzania ciepłem opaty o pompę ciepła, co podniesie komfort jazdy kierowcy i zmniejszy zużycie energii. Pojazd ma ważyć stosunkowo niewiele, bo 2,3 tony. Autobox, jedna z czterech propozycji w programie E-VAN Projekt składa się z ok. 5 tys. części, z czego 2/3 pochodzi od polskich dostawców, co ma duży walor ekonomiczny i środowiskowy ze względu na brak potrzeby transportu spoza kontynentu. – E-VAN zaprojektowany przez Innovation AG to aż w 70% na tzw. „local content”. Warto to podkreślić, ponieważ w odróżnieniu od innych pomysłów na narodowy samochód elektryczny, nasz ma szansę być faktycznie polską konstrukcją. Zaprojektowaliśmy całkowicie nowe auto, z własną ramą, własną kabiną i własnym zawieszaniem. Nasi konstruktorzy opracowali też autorski system zarządzania pojazdem. Można powiedzieć, że polski startup z tłem rajdowym i klastrowym, przy wsparciu NCBiR, stworzył projekt gotowy do komercjalizacji. Przeprowadziliśmy szereg testów i badań głównych technologii, które pozwolą na budowę fabryki opartej o polską myśl techniczną. W przypadku E-VANA proces postępuje znacznie szybciej niż przy Izerze. […] – mówi Albert Gryszczuk, prezes Innovation AG. Potencjał tej produkcji widzi też prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, Maciej Mazur. PSPA wspiera rozwój elektromobilności w Polsce. źródło: mat. prasowy Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.