Elektromobilność Elektryczne rowery szansą na zeroemisyjną dostawę 04 czerwca 2021 Elektromobilność Elektryczne rowery szansą na zeroemisyjną dostawę 04 czerwca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Gdzie w Krakowie auta trują najbardziej? Mamy wyniki najnowszych badań [MAPA] Zgodnie z opublikowanym właśnie raportem Krakowskiego Alarmu Smogowego, stężenie dwutlenku azotu w Krakowie przekracza normy WHO nawet siedmiokrotnie. Ten wywołujący astmę i wpływający na naszą koncentrację szkodliwy gaz emitują starsze samochody, głównie z silnikami Diesla. Czy wprowadzenie Strefy Czystego Transportu może rozwiązać ten problem? Elektromobilność Transport stali pod napięciem. ArcelorMittal Poland testuje elektryczną ciężarówkę Pierwsze 200 ton stali trafiło do klientów ArcelorMittal Poland na kołach… elektrycznej ciężarówki! Pojazd kursował ze Śląska do Krakowa i z powrotem, a przez 5 dni pokonał łącznie trasę ponad 1000 km. Tygodniowy pilotaż pozwolił na redukcję emisji CO2 z transportu lądowego firmy o ponad 1,5 tony. To pierwszy tego typu test w ArcelorMittal w Europie. We flocie europejskich i amerykańskich firm kurierskich nastąpił przewrót. Kurierzy przerzucają się z dostawczaków na rowery elektryczne. Z uwagi na rosnącą skalę zakupów internetowych, te rozwiązania są nie tyle alternatywą, co koniecznością. Reklama E-rowery zamiast dostawczaków Branża logistyczna musi poradzić sobie z emisją, którą generują międzynarodowe i krajowe łańcuchy dostaw. W związku z coraz większą popularnością branży e-commerce, w porównaniu do zeszłych lat emisje wzrosły. Nie dziwi zatem, że giganci tacy jak FedEx, Hermes, czy UPS wprowadzają zmiany, które mają zredukować emisje z łańcuchów dostaw. FedEx postanowił uruchomić w Londynie przejazdy e-rowerami. Natomiast Hermes testuje elektryczne czterokołowce w Niemczech. UPS zamierza zelektryfikować flotę dostawczą na czas konferencji klimatycznej Cop26 w Glasgow. Loadster, czyli e-czterokołowiec od firmy Citkar, źródło: citkar.com/de Reklama Ostatni odcinek Firmy kurierskie chcą wprowadzać coraz więcej zeroemisyjnych rozwiązań na ostatnim odcinku dostaw. FedEx Express wprowadzi do Londynu flotę ośmiu rowerów elektrycznych. Krok ten jest częścią strategii firmy “Reduce, Replace, Revolutionize”, która koncentruje się między innymi na testowaniu alternatywnych paliw i nowych technologii. Hermes już testuje czterokołowce Loadster na ulicach Drezna i Lipska. Loadster został wyprodukowany przez berlińskiego producenta Citkar. Ciasna infrastruktura miejska to dogodny obszar do testowania rowerów elektrycznych i innych rozwiązań, szczególnie w erze ogromnego wzrostu skali zakupów online. Kiedy zwróci się koszt samochodu elektrycznego? Mniejsza emisja… z zakupów UPS chce używać elektrycznych trójkołowców w dostawach na ostatnim odcinku. Jest to ważna informacja, szczególnie ze względu na konferencję klimatyczną, która odbędzie się 1-12 listopada w Szkocji. Miasto ma też nową strategię. Rząd Szkocji planuje wprowadzić w stolicy strefę niskiej emisji. Kierowcy pojazdów, które nie spełnią standardu, zostaną ukarani, jeśli do niej wjadą. Jeden e-rower może zredukować około 6700 kg CO2 rocznie w porównaniu do przemieszczania się samochodem spalinowym. Reprezentanci firm kurierskich wierzą, że jest idealny moment na zmianę floty na niskoemisyjną. Put some fun between your legs. Czy po Polsce dobrze jeździ się rowerem? źródło: ebiketips.road.cc, citkar.com, fot. fedex.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.