Elektromobilność Kolejnych dziesięć elektrycznych Solarisów w Warszawie 05 lipca 2017 Elektromobilność Kolejnych dziesięć elektrycznych Solarisów w Warszawie 05 lipca 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Firma Solaris Bus & Coach S.A. wygrała przetarg na dostawę kolejnych dziesięciu autobusów elektrycznych dla Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie. Nowe Urbino 12 electric wyjadą na ulice stolicy na początku 2018. Będzie to już druga dostawa bateryjnych Solarisów dla największego autobusowego przewoźnika w Polsce. Reklama Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie zakończyły przetarg na dostawę autobusów elektrycznych. Najlepszą ofertę w tym postępowaniu przedstawiła firma Solaris, która zaoferowała dziesięć elektrycznych Solarisów Urbino 12 nowej generacji. Dla warszawskiego przewoźnika kluczowym argumentem w wyborze dostawcy była nie tylko cena, ale innowacyjność produktu, jakość komponentów, liczba miejsc dla pasażerów a także pojemność akumulatorów trakcyjnych. „Niezmiernie cieszy mnie, że możemy kontynuować wieloletnią i owocną współpracę z MZA, dostarczając kolejną partię autobusów elektrycznych. Wybór naszych pojazdów jest widocznym dowodem na to, iż Warszawa nie tylko konsekwentnie inwestuje w zakup nowoczesnych, komfortowych i przyjaznych środowisku niskopodłogowych autobusów miejskich, ale robi to jednocześnie w sposób wyjątkowo efektywny, wyznaczając ogólnoeuropejskie trendy w komunikacji miejskiej” – mówi Solange Olszewska, Prezes Solaris Bus & Coach S.A. Zamówienie dotyczy nowego Urbino 12 electric – zdobywcy prestiżowego tytułu dla najlepszego autobusu miejskiego 2017 roku w europejskim konkursie Bus of the Year 2017. MZA pierwsze autobusy elektryczne zamówiły w listopadzie 2014 roku. Ich dostawcą była również firma Solaris. Elektryczne 12-metrowe Solarisy w liczbie 10 sztuk kursują na linii nr 222. Autobusy oznaczają się bardzo wysoką sprawnością techniczną, a pozytywne doświadczenia z ich eksploatacji pozwoliły na dalszy rozwój e-mobilności w stołecznej komunikacji publicznej. Źródło: Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.