Elektromobilność Elektryczny Solaris Urbino autobusem roku 2017! 26 sierpnia 2016 Elektromobilność Elektryczny Solaris Urbino autobusem roku 2017! 26 sierpnia 2016 Przeczytaj także Elektromobilność Otwarto największe centrum testów dla hyperloopa w Europie. Jaka jest przyszłość kontrowersyjnego pomysłu Elona Muska? Choć wokół projektu firmy Hyperloop gromadzi się coraz więcej ciemnych chmur, a widmo likwidacji zagląda w oczy inwestorom, to w ostatnim czasie pojawiły pozytywne wieści. Właśnie otwarto najdłuższy w Europie tunel do badań nad technologią hyperloop. Obiekt liczy 420 metrów i znajduje się niedaleko holenderskiego miasta Veendam. Informacja na nowo rozpala wyobraźnie badaczy i pracowników europejskiego oddziału firmy, którzy obiecują podróż z Amsterdamu do Barcelony w ciągu zaledwie 8 kwadransów. Elektromobilność Ładowarki do elektrycznych hulajnóg i rowerów zasilane… słońcem Stale rozwijający się sektor elektromobilności rodzi różne potrzeby, a także odpowiadające im innowacje. Jedną z nich jest wynalazek niemieckiej firmy Domum, która stworzyła system do parkowania elektrycznych hulajnóg i rowerów będący jednocześnie ładowarką. Urządzenie zasilane jest panelami słonecznymi. Najlepszym autobusem miejskim roku 2017 został elektryczny Solaris Urbino. To pierwszy taki tytuł dla polskiego producenta i jednocześnie pierwsza w historii tego konkursu nagroda dla pojazdu bateryjnego. Reklama Tegoroczny konkurs o tytuł najlepszego autobusu roku odbywał się od 30 maja do 3 czerwca w Brukseli. Do rywalizacji przystąpiło pięć pojazdów marek: Ebusco, Irizar, Van Hool, Solaris oraz Mercedes. Czterech pierwszych producentów stanęło w szranki prezentując autobusy elektryczne, Mercedes wystawił natomiast pojazd napędzany gazem ziemnym (CNG). Podczas kilkudniowych testów rygorystycznej ocenie członków jury podlegały zarówno cechy mierzalne, takie jak: przyspieszenie, droga hamowania, poziom drgań i hałasu, ale także subiektywne odczucia jurorów z jazdy, którzy wcielali się zarówno w role kierowców, jak i pasażerów. Zadanie oceniających nie było łatwe, tym bardziej, że po raz pierwszy musieli oni recenzować tak dużą liczbę pojazdów bateryjnych. Nowy Solaris Urbino 12 electric, który podlegał ocenie członków jury z aż 20 państw, został wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej. Podczas konkursu w Brukseli bateryjny Solaris był ładowany za pomocą ładowarki nowej generacji o mocy wyjściowej 80 kW, opracowanej i wyprodukowanej przez firmę Ekoenergetyka – Polska. Mobilna ładowarka typu plug-in została podłączona do specjalnie przygotowanego w tym celu słupa z pantografem. Dzięki temu zasięg elektrycznego Urbino jest w praktyce nieograniczony. „Diesel umarł, niech żyje elektryczność” – tak w 2006 roku mówił założyciel i właściciel firmy Solaris – Krzysztof Olszewski. –To niewątpliwie symbol zmian, jakie zachodzą w nowoczesnych środkach komunikacji miejskiej – dodaje. Dzisiaj udowadniamy, że te wówczas wizjonerskie słowa stały się rzeczywistością. Od kilkunastu lat nasza firma jest europejskim liderem w rozwoju innowacyjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Od 2001 roku produkujemy trolejbusy, a od roku 2011 autobusy bateryjne. Te ostatnie jeżdżą już w kilkudziesięciu europejskich miastach. Są wyposażone w różnego rodzaju baterie i systemy ładowania, a ich operacyjność może wynosić 24 godziny na dobę. Uważamy, że autobusy elektryczne są przyszłością komunikacji miejskiej. Z pewnością nie zastąpią całkowicie innych pojazdów stosowanych w transporcie publicznym, ale są ich doskonałym, całkowicie bezemisyjnym i niezwykle cichym dopełnieniem – powiedział dr Andreas Strecker, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach S.A. Bus of The Year, czyli z języka angielskiego „Autobus Roku”, to organizowany nieprzerwanie od 1989 roku konkurs na najlepszy autobus miejski. Pojazd, który wygrywa, otrzymuje tytuł najlepszego autobus na kolejny rok, w przypadku bieżącej edycji – na rok 2017. Organizatorem przedsięwzięcia jest ACE (Association of Commercial Vehicle Editors), czyli Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism Branży Pojazdów Użytkowych, w tym autobusów. Konkurs organizowany jest co dwa lata. Gospodarzem każdej z edycji jest inny członek jury. Tegoroczna edycja Bus Euro Test odbyła się w Brukseli. Oficjalne wręczenie statuetki „Bus of the Year 2017” nastąpi podczas wrześniowych targów IAA w Hanowerze. This slideshow requires JavaScript. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.