Elektromobilność Najtańsze elektryki w Polsce w 2023 roku. Czy te ceny nadal cię zniechęcają? 31 sierpnia 2023 Elektromobilność Najtańsze elektryki w Polsce w 2023 roku. Czy te ceny nadal cię zniechęcają? 31 sierpnia 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Samochody elektryczne są za drogie – to argument, który podaje wielu ludzi. Czy tak jest w praktyce? Przygotowaliśmy zestawienie, w którym prezentujemy najtańsze elektryki w Polsce w 2023 roku. Reklama Sprzedaż elektryków w Polsce w 2023 roku Samochody elektryczne to pojazdy, które zyskują z roku na rok coraz większą popularność w Polsce. Pokazują to statystyki sprzedaży. W pierwszej połowie 2023 roku zarejestrowano w Polsce 8497 samochodów elektrycznych. Liczba ta stanowi 3,6% wszystkich sprzedanych nowych aut w naszym kraju. Aktualnie po polskich drogach jeździ w sumie 42 400 elektryków. A jak prezentują się statystyki w czerwcu 2023 roku? Z raportu przygotowanego przez przez IBRM Samar, w Polsce zarejestrowano aż 1809 nowych samochodów osobowych z akumulatorowym napędem elektrycznym. Ten wynik jest o 84% lepszy od tego, jaki padł w analogicznym miesiącu 2022 roku. Te elektryki Polacy kupują najchętniej w 2023 roku. Niektóre modele mogą cię zaskoczyć Najtańsze elektryki w Polsce w 2023 roku Wzrost sprzedaży nie wyklucza, jednak tego, że ludzi do elektryków może przekonać ich niższa cena. Czy w 2023 roku da się kupić tani samochód elektryczny w Polsce? Odpowiedź na to pytanie dla wielu może okazać się zaskakująca, bo brzmi … tak. Należy pamiętać, że samochody elektryczne podobnie jak pojazdy spalinowe można kupić z rynku wtórnego, czyli jako używane. Poniżej przedstawiamy najtańsze eletryki w Polsce w 2023 roku: Mitsubishi i-MiEV – produkowany w latach 2009–2014. To mały miejski elektryk. Auto powstało dzięki kooperacji Mitsubishi z koncernem PSA. W następstwie w 2010 roku w Europie pojawiły się bliźniacze konstrukcje: Peugeot iON oraz Citroën C-ZERO. Mimo niewielkich gabarytów Mitsubishi i-MiEV pomieści w swoim wnętrzu 4 osoby, a także bagaże. Japoński elektryk ma moc 67 KM (49 kW), co pozwala mu osiągnąć 100 km/h w 15. Jego maksymalna prędkość wynosi 130 km/h. A jak jest z ładowaniem Mitsubishi? Bateria ma pojemność 16 kWh, czyli niewiele, ale to i-MiEV to samochód miejski, więc nie powinno to stanowić wielkiego problemu. Naładowanie jego akumulatora z domowego gniazdka zajmuje ok. 6 godzin. Ile kosztuje używane Mitsubishi i-MiE w Polsce w 2023 roku? Minimalna cena tego modelu na rynku wtórnym wynosi ok. 28 tys. złotych. Mitsubishi i-MiEV, fot. electricmobility.store Smart Fortwo Electric Drive II-III/EQ Fortwo – produkowany od 2009 roku do dzisiaj. Elektryk ten wyróżnia się bardzo małym rozmiarem. Fortwo Electric Drive II otrzymał silnik najpierw o mocy 40 KM, a po modernizacji 74 KM. Po liftingu elektryk otrzymał także większą baterię o pojemności 17,6 kWh, która pozwoliła pokonać Smartem dystans 145 km. Trzecia generacja tego modelu otrzymała jeszcze inny silnik, bo o mocy 80 KM. Dzięki temu auto do 100 km/h jest w stanie rozpędzić się w 11 s. Rozwój doprowadził także do zwiększenia zasięgu elektryka, tym razem do 160 km. Za ile można kupić używanego, elektrycznego Smarta? Podobnie jak w przypadku Mitsubishi już za ok. 30 tys. złotych. Smart Fortwo Electric Drive, fot. antyweb.pl Fiat 500e I-II – produkowany jest od 2012 roku do dzisiaj. Model ten wyglądem niewiele różni się od swojej spalinowej odmiany. Druga generacja tego elektryka została zaprezentowana w 2020 roku. Pojazd można kupić w dwóch wariantach mocowych: 95 km i 116 km. Jaki zasięg ma Fiat 500e? Od 200 do nawet 469 km z największą możliwą w tym modelu baterią o pojemności 37 kWh. Ile trzeba zapłacić za tego używanego elektryka? Co najmniej 40 tys. złotych za pojazdy z początku produkcji. Elektryczny Fiat 500e, fot. Fiat / FCA Nowe przepisy UE w sprawie elektryków. Stacje ładowania w konkretnej odległości od siebie Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.