Elektromobilność Polskie autobusy wodorowe będą wozić pasażerów w Düsseldorfie 11 stycznia 2024 Elektromobilność Polskie autobusy wodorowe będą wozić pasażerów w Düsseldorfie 11 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Stacja ładowania samochodów elektrycznych w domu. Jaką wybrać? Zapytaliśmy eksperta Coraz więcej posiadaczy samochodów elektrycznych decyduje się na ładowanie pojazdu w domu – za pomocą gniazdka lub tzw. wallboxa. Jaki sprzęt wybrać, aby zwiększyć oszczędności? Zapytaliśmy eksperta z Columbus Energy – Pawła Kusiaka. Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka aut elektrycznych? Są nowe informacje Budowa w Jaworznie pierwszej w Polsce fabryki samochodów elektrycznych to nie tylko szansa na rozwinięcie nowej gałęzi przemysłu, ale też istotna inwestycja dla regionu, dotąd opartego na górnictwie. Czy zakład ma szansę zostać uruchomiony w planowanym terminie? Niemiecki przewoźnik Rheinbahn Düsseldorf zamówił 10 autobusów wodorowych Solaris Urbino 12 hydrogen. Producent dostarczy autobusy do Düsseldorfu w 2025 roku. Miasto postawiło sobie za cel osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2035 roku. Reklama Wodorowy transport rodem z Polski Solaris Bus & Coach dostarczy autobusy wodorowe do kolejnej europejskiej metropolii. Na zakup zdecydował się niemiecki przewoźnik Rheinbahn Düsseldorf. Producent dostarczy do Düsseldorfu 10 sztuk Solarisów Urbino 12 hydrogen. Zamówione modele autobusów wodorowych Solaris będą stanowić innowacyjne rozwiązanie dla zrównoważonego transportu w Düsseldorfie, który postawił sobie za cel osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2035 roku. Miasto realizuje swoją strategię przez uzupełnianie floty zarówno w pojazdy bateryjne, jak i te napędzane energią pochodzącą z wodoru. Co ważne, zamówione autobusy będą tankowane zielonym wodorem. W procesie jego powstawania wykorzystywana jest wyłącznie energia elektryczna pochodząca z odnawialnych źródeł energii. – Solaris nieprzerwanie wspiera zrównoważony transport, oferując najszerszą gamę bezemisyjnych pojazdów. Nasza współpraca z Düsseldorfem sięga 2005 roku i obejmowała m.in. realizację zamówień na autobusy elektryczne. Cieszę się, że już w przyszłym roku miejski transport w Düsseldorfie będą mogły obsługiwać także nasze autobusy wodorowe – mówił Olivier Michard, Członek Zarządu firmy Solaris ds. Sprzedaży i Marketingu. Kto wygrywa wojnę wodorową? Polsat z drugą stacją w Polsce, Orlen ma jedną… w Czechach Pracowity przełom roku dla Solarisa – wpłynęły zamówienia z europejskich metropolii 12-metrowe autobusy wodorowe wyposażone zostaną w zaawansowane technologicznie ogniwo wodorowe Ballard o mocy 70 kW, które wspomagane będzie przez baterie Solaris High Power. W skład wyposażenia autobusów wejdzie pełen zakres systemów zgodnych z regulacjami GSR2, co zapewni pasażerom oraz kierowcom najwyższy poziom bezpieczeństwa. Marka Solaris cieszy się rosnącą popularnością w zakresie swojej oferty autobusów wodorowych na niemieckim rynku, co potwierdza imponująca lista zamówień. Tylko w ostatnich miesiącach nowe zamówienia spłynęły m.in. z Hamburga, Frankfurtu, Kolonii, Duisburga czy Gross Gerau. Łączna liczba dostarczonych i zamówionych wodorowych Solarisów przekroczyła już 700 sztuk. Solaris Bus & Coach ma za sobą intensywne tygodnie. Pod koniec ubiegłego roku zamówienia na ich elektryczne autobusy (modele Urbino 18 electric, Urbino 9 LE electric oraz Urbino 12 electric) złożyli miejscy przewoźnicy w Madrycie i Mediolanie. Po stolicy Hiszpanii już teraz jeździ 310 pojazdów polskiej firmy, a liczba ta ma się zwiększyć o kolejne 50. Tymczasem włoska stolica mody zamówiła od Solarisa aż 105 przegubowych autobusów elektrycznych, w sumie w tym mieście będzie ich blisko 500. – Więcej o Solarisach we Włoszech i Madrycie pisaliśmy tu: Polskie autobusy elektryczne w europejskich metropoliach. Solaris dostarcza do Madrytu i Mediolanu Źródło: informacja prasowa – Solaris Bus & Coach Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.