Depesze 19 polskich autobusów wodorowych trafi do niemieckiego miasta 22 stycznia 2024 Depesze 19 polskich autobusów wodorowych trafi do niemieckiego miasta 22 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Samochody elektryczne tracą zasięg na mrozie? Zapytaliśmy eksperta Przeciwnicy samochodów elektrycznych wśród minusów tych pojazdów wymieniają ich niską sprawność podczas ujemnych temperatur. Czy rzeczywiście samochody są mniej wydajne na mrozie? Z czego mogą wynikać takie zmiany i jak im zapobiegać? O te kwestie zapytaliśmy eksperta. Elektromobilność Tylko 6% sprzedawanych samochodów to pojazdy elektryczne. Czy UE osiągnie swój cel na 2030 rok? Według ambitnych założeń Unii Europejskiej, transport ma być całkowicie bezemisyjny już za 25 lat. Jednak, jak wskazują statystyki, jesteśmy daleko od tego celu. Jak do tej pory na drogach królują diesel i benzyna. Solaris podpisał z niemieckim przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 bezemisyjnych, napędzanych wodorem autobusów do Essen. Pojazdy wyposażone będą w ogniwa wodorowe generujące energię elektryczną na pokładzie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa ADAS. Dostawy innowacyjnych pojazdów zaplanowane są na lata 2024 i 2025 i będą to pierwsze Solarisy na ulicach Essen. Reklama Solaris, wiodący europejski producent autobusów wodorowych, podpisał z przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 innowacyjnych autobusów wodorowych do Essen w Niemczech. W ramach zamówienia przewidziano dostawę dziewięciu modeli Urbino 12 hydrogen oraz dziesięciu Urbino 18 hydrogen. To pierwsze zamówienie od tego przewoźnika. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2024 i 2025. – Jesteśmy niezwykle dumni z możliwości dostarczenia Essen najnowocześniejszych wodorowych pojazdów, które nie tylko podniosą komfort podróży pasażerów, ale także będą stanowiły nowy etap w transformacji branży transportowej. Cieszę się, że Ruhrbahn zdecydowało się na ten strategiczny krok dla transformacji branży transportowej i że razem możemy kształtować bardziej zrównoważoną przyszłość, kładąc nacisk na innowacyjność i ekologię – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu odpowiedzialny za Sprzedaż i Marketing w Solaris Bus & Coach sp. z o.o. Zamówione autobusy będą wyposażone w ogniwa wodorowe, generujące energię elektryczną na pokładzie pojazdów. Modele 12-metrowe będą wykorzystywać ogniwo o mocy 70 kW, przegubowce zaś 100 kW. Wszystkie modele będą napędzane centralnymi silnikami elektrycznymi. Urbino hydrogen będą posiadać także baterie Solaris High Power, które mają za zadanie wspieranie ogniwa w czasie wzmożonej aktywności. Źródło: informacja prasowa – Solaris Bus & Coach Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.