Depesze 19 polskich autobusów wodorowych trafi do niemieckiego miasta 22 stycznia 2024 Depesze 19 polskich autobusów wodorowych trafi do niemieckiego miasta 22 stycznia 2024 Przeczytaj także Elektromobilność Małopolska stawia na elektromobilność: miasta inwestują w autobusy elektryczne Wraz z wiosną zielenią się nie tylko drzewa, ale także drogi w Małopolsce dzięki inwestycjom w nisko i zeroemisyjny transport zbiorowy. Większe miasta regionu zdecydowały się sięgnąć po środki z publicznych pieniędzy i zmodernizować flotę swoich pojazdów. Takie zakupy to większe zużycie energii, ale wpisują się w europejskie plany klimatyczne. Elektromobilność Co piąty nowy samochód na świecie jest elektryczny. Rewolucja na kołach przyspiesza – ale nie wszędzie W 2024 roku sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła 17 milionów sztuk. To nie są już dane z działu „innowacje”, ale brutalna rzeczywistość motoryzacyjna: elektryki masowo wyjeżdżają z salonów. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), aż 1 na 5 nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie to EV. Tyle tylko, że tempo tej rewolucji – choć nieodwracalne – jest bardzo nierówne. Solaris podpisał z niemieckim przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 bezemisyjnych, napędzanych wodorem autobusów do Essen. Pojazdy wyposażone będą w ogniwa wodorowe generujące energię elektryczną na pokładzie oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa ADAS. Dostawy innowacyjnych pojazdów zaplanowane są na lata 2024 i 2025 i będą to pierwsze Solarisy na ulicach Essen. Reklama Solaris, wiodący europejski producent autobusów wodorowych, podpisał z przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 innowacyjnych autobusów wodorowych do Essen w Niemczech. W ramach zamówienia przewidziano dostawę dziewięciu modeli Urbino 12 hydrogen oraz dziesięciu Urbino 18 hydrogen. To pierwsze zamówienie od tego przewoźnika. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2024 i 2025. – Jesteśmy niezwykle dumni z możliwości dostarczenia Essen najnowocześniejszych wodorowych pojazdów, które nie tylko podniosą komfort podróży pasażerów, ale także będą stanowiły nowy etap w transformacji branży transportowej. Cieszę się, że Ruhrbahn zdecydowało się na ten strategiczny krok dla transformacji branży transportowej i że razem możemy kształtować bardziej zrównoważoną przyszłość, kładąc nacisk na innowacyjność i ekologię – powiedział Olivier Michard, Członek Zarządu odpowiedzialny za Sprzedaż i Marketing w Solaris Bus & Coach sp. z o.o. Zamówione autobusy będą wyposażone w ogniwa wodorowe, generujące energię elektryczną na pokładzie pojazdów. Modele 12-metrowe będą wykorzystywać ogniwo o mocy 70 kW, przegubowce zaś 100 kW. Wszystkie modele będą napędzane centralnymi silnikami elektrycznymi. Urbino hydrogen będą posiadać także baterie Solaris High Power, które mają za zadanie wspieranie ogniwa w czasie wzmożonej aktywności. Źródło: informacja prasowa – Solaris Bus & Coach Fot. Solaris Bus & Coach Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.