Wiadomości OZE Odpłatność reklamówek foliowych zostanie wymuszona ustawą? 28 września 2017 Wiadomości OZE Odpłatność reklamówek foliowych zostanie wymuszona ustawą? 28 września 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Reklamówki foliowe to jeden z największych wrogów środowiska naturalnego. Jeszcze do niedawna były one darmowe, zatem kiedy nie były już potrzebne, często lądowały w przydrożnych rowach lub pobliskich rzekach, wyrzucane tam przez ludzi nieświadomych szkód, jakie swym działaniem wywołują. Od pewnego czasu niektóre ze sklepów oferują foliówki za niewielką opłatą. Ministerstwo Środowiska chciałoby jednak, by reklamówki foliowe były dostępne wyłącznie za opłatą, określoną przez nową ustawę. Reklama Wedle początkowych założeń projektu, maksymalna cena jednej reklamówki foliowej mogłaby wynieść nawet 1 zł. Taka ustawa mogłaby wejść w życie już od 2018 roku, przy założeniu, że obrady nad projektem będą przebiegać sprawnie. Maksymalna cena pojedynczej reklamówki budzi wciąż wiele wątpliwości, bowiem część osób zaangażowanych w projekt sugeruje, że taka kwota powinna oscylować wokół 20 groszy. Pojawiły się jednak głosy sceptyków, których zdaniem 20 groszy to zbyt mało, bowiem wzrasta siła nabywcza Polaków i w związku z tym zupełnie nie odczują oni różnicy cenowej w trakcie swych zakupów. Choć kwota oscylująca w okolicy złotówki za jednorazową reklamówkę foliową wydaje się dość wysoka, może ona stanowić dobrą metodę, skuteczną w oduczeniu Polaków złych nawyków związanych z pakowaniem i transportowaniem zakupów. Drobna z pozoru zmiana może również skłonić konsumentów do zainwestowania w wytworzone z ekologicznych materiałów torby wielorazowego użytku. Taki zakup nie będzie już postrzegany jako dziwny, ale sensowny, z uwagi na płynące z takiej decyzji oszczędności podbudowane również troską o środowisko. Reklamówka za złotówkę? Ile zapłacimy za torebkę jednorazową? Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.