Elektromobilność Bezprzewodowe ładowarki do rowerów elektrycznych. Nowa technologia rozwija elektromobilność 22 lipca 2025 Elektromobilność Bezprzewodowe ładowarki do rowerów elektrycznych. Nowa technologia rozwija elektromobilność 22 lipca 2025 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Wraz z dynamicznym rozwojem elektromobilności, rowery elektryczne stają się alternatywą dla codziennego transportu. Wraz z ich popularnością rośnie potrzeba znalezienia innowacyjnych sposobów zasilania baterii, które będą wygodne i łatwo dostępne dla użytkowników. Stacje ładowania rowerów elektrycznych w formie paneli to odpowiedź na tradycyjne, ciężkie zasilacze i możliwość swobodnego zarządzania ładowaniem pojazdów. Reklama Elektryczne rowery podbijają szlaki Rowery elektryczne stają się nie tylko środkiem transportu miejskiego, ale również formą aktywnego wypoczynku. Łączą cechy tradycyjnego roweru, zaopatrzone w silnik elektryczny, który wspomaga pedałowanie, ułatwiając pokonywanie wzniesień oraz dłuższych dystansów przy mniejszym wysiłku. Najczęściej spotykane są silniki o mocy 250 W, które wspomagają do 25 km/h, ale istnieją również szybsze wersje, tzw. s-pedelec, wspomagające do 45 km/h. Rowery elektryczne to rozwiązanie korzystne dla środowiska, ponieważ nie emitują spalin i innych zanieczyszczeń. Silnik elektryczny wymaga jednak regularnego ładowania, zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Baterie najlepiej ładować, gdy jej poziom spadnie do około 20-30%, unikając ich całkowitego rozładowania. Zasilanie roweru elektrycznego zaopatrzonego w baterię litowo-jonową trwa zazwyczaj od 3 do 6 godzin. Należy o tym pamiętać, zwłaszcza gdy mamy w planach dłuższą wycieczkę rowerową. Im większa popularność rowerów elektrycznych, tym pojawia się więcej alternatyw dla wygodnego i kompaktowego ładowania pojazdów, nawet w przerwach od pokonywania trasy. Najlepsze rowery elektryczne do pracy 2025: co kupić i jak skorzystać z dopłat Mobilna ładowarka w formie podkładki W 2021 roku system Tiler wprowadził wygodną alternatywę dla tradycyjnych ładowarek przewodowych, w postaci “płytki ładującej” przylegającej do nawierzchni, która jest podłączona do lokalnej sieci elektrycznej. Dzięki specjalnej dwunożnej podpórce, zamontowanej do roweru i podłączonej do akumulatora, kierowcy mogli korzystać z wygodnych stacji ładowania, bez potrzeby zabierania ze sobą ciężkiej ładowarki. Nowa wersja ładowarek to kompaktowa, mobilna odsłona poprzednich płytek o długości 26 cm, szerokości 24,5 cm i wysokości 1,5 cm, którą kierowca może na stałe zainstalować w podłodze lub zabrać w trasę i podłączyć do dowolnego źródła zasilania. 150-watowa płytka jest odporna na warunki atmosferyczne, a testy wykazały, że ładowanie akumulatora 36 V/500 Wh zajmuje jej około 3,5 godziny. Zgodnie z danymi producenta standardowe gniazdko ścienne 230 V/16 A może obsłużyć aż 24 podkładki, a specjalna nóżka połączona z akumulatorem pasuje do większości modeli pojazdów. Innowacyjne rozwiązanie dla rowerzystów Płaska ładowarka nowej generacji jest dostępna w przedpremierowej sprzedaży, a wysyłka ma rozpocząć się w połowie 2026 roku. Technologia bezprzewodowych i mobilnych płytek to świetna alternatywa dla tradycyjnych ładowarek, które dotychczas zajmowały dużo miejsca w plecaku. Co więcej, publicznie dostępne płytki dla właścicieli rowerów elektrycznych zajmowałyby znacznie mniej miejsca, niż tradycyjne stacje ładowania i zapewniłyby szybką możliwość zasilenia pojazdu przed dalszą podróżą. Innowacyjne i wygodne rozwiązania powinny być fundamentem nowoczesnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych. Zobacz też: Jak wybrać rower elektryczny? Praktyczny poradnik dla początkujących Źródła: New Atlas, Tiler Compact, Mountreme, Energy-bike Fot: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.