2048x270 webinar Z 1
Reklama

Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Bezprzewodowe ładowarki do rowerów elektrycznych. Nowa technologia rozwija elektromobilność

Bezprzewodowe ładowarki do rowerów elektrycznych. Nowa technologia rozwija elektromobilność

Wraz z dynamicznym rozwojem elektromobilności, rowery elektryczne stają się alternatywą dla codziennego transportu. Wraz z ich popularnością rośnie potrzeba znalezienia innowacyjnych sposobów zasilania baterii, które będą wygodne i łatwo dostępne dla użytkowników. Stacje ładowania rowerów elektrycznych w formie paneli to odpowiedź na tradycyjne, ciężkie zasilacze i możliwość swobodnego zarządzania ładowaniem pojazdów.

925x200 5
Reklama

Elektryczne rowery podbijają szlaki

Rowery elektryczne stają się nie tylko środkiem transportu miejskiego, ale również formą aktywnego wypoczynku. Łączą cechy tradycyjnego roweru, zaopatrzone w silnik elektryczny, który wspomaga pedałowanie, ułatwiając pokonywanie wzniesień oraz dłuższych dystansów przy mniejszym wysiłku. Najczęściej spotykane są silniki o mocy 250 W, które wspomagają do 25 km/h, ale istnieją również szybsze wersje, tzw. s-pedelec, wspomagające do 45 km/h. Rowery elektryczne to rozwiązanie korzystne dla środowiska, ponieważ nie emitują spalin i innych zanieczyszczeń.

Silnik elektryczny wymaga jednak regularnego ładowania, zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Baterie najlepiej ładować, gdy jej poziom spadnie do około 20-30%, unikając ich całkowitego rozładowania. Zasilanie roweru elektrycznego zaopatrzonego w baterię litowo-jonową trwa zazwyczaj od 3 do 6 godzin. Należy o tym pamiętać, zwłaszcza gdy mamy w planach dłuższą wycieczkę rowerową. Im większa popularność rowerów elektrycznych, tym pojawia się więcej alternatyw dla wygodnego i kompaktowego ładowania pojazdów, nawet w przerwach od pokonywania trasy.

Mobilna ładowarka w formie podkładki

W 2021 roku system Tiler wprowadził wygodną alternatywę dla tradycyjnych ładowarek przewodowych, w postaci “płytki ładującej” przylegającej do nawierzchni, która jest podłączona do lokalnej sieci elektrycznej. Dzięki specjalnej dwunożnej podpórce, zamontowanej do roweru i podłączonej do akumulatora, kierowcy mogli korzystać z wygodnych stacji ładowania, bez potrzeby zabierania ze sobą ciężkiej ładowarki.

Nowa wersja ładowarek to kompaktowa, mobilna odsłona poprzednich płytek o długości 26 cm, szerokości 24,5 cm i wysokości 1,5 cm, którą kierowca może na stałe zainstalować w podłodze lub zabrać w trasę i podłączyć do dowolnego źródła zasilania. 150-watowa płytka jest odporna na warunki atmosferyczne, a testy wykazały, że ładowanie akumulatora 36 V/500 Wh zajmuje jej około 3,5 godziny. Zgodnie z danymi producenta standardowe gniazdko ścienne 230 V/16 A może obsłużyć aż 24 podkładki, a specjalna nóżka połączona z akumulatorem pasuje do większości modeli pojazdów.

Innowacyjne rozwiązanie dla rowerzystów

Płaska ładowarka nowej generacji jest dostępna w przedpremierowej sprzedaży, a wysyłka ma rozpocząć się w połowie 2026 roku. Technologia bezprzewodowych i mobilnych płytek to świetna alternatywa dla tradycyjnych ładowarek, które dotychczas zajmowały dużo miejsca w plecaku. Co więcej, publicznie dostępne płytki dla właścicieli rowerów elektrycznych zajmowałyby znacznie mniej miejsca, niż tradycyjne stacje ładowania i zapewniłyby szybką możliwość zasilenia pojazdu przed dalszą podróżą. Innowacyjne i wygodne rozwiązania powinny być fundamentem nowoczesnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych.

Zobacz też: Jak wybrać rower elektryczny? Praktyczny poradnik dla początkujących

Źródła: New Atlas, Tiler Compact, Mountreme, Energy-bike

Fot: Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.