Wiadomości OZE Autobusy Mercedesa z ogniwami PV będą jeździć po Warszawie 02 października 2017 Wiadomości OZE Autobusy Mercedesa z ogniwami PV będą jeździć po Warszawie 02 października 2017 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Polskie miasta czynią intensywne starania, aby komunikacja miejska była nie tylko jak najlepszej jakości, ale także cechowała się innowacyjnością. Działania, jakie w tym celu podejmują Kraków, Wrocław czy Warszawa należy chwalić, bowiem są one dokonywane także z myślą o tych mieszkańcach, którzy wciąż nie są do końca przekonani, czy zostawienie samochodu w garażu jest dobrym pomysłem. Reklama Kolejną innowacyjną inwestycją stolicy jest zakup 80 autobusów wyposażonych w panele fotowoltaiczne na dachach; pojazdy te zostaną dostarczone jeszcze do końca bieżącego roku. Będą to autobusy marki Mercedes-Benz, model Conecto, które zostały wybrane pomimo korzystniejszej cenowo oferty złożonej przez przedsiębiorstwo MAN. Powyższa decyzja wynikła z faktu, że Mercedes wyposaży swoje pojazdy w panele fotowoltaiczne oraz system odzyskiwania energii podczas hamowania. Spośród autobusów, które zostaną dostarczone, 35 będzie 12-metrowymi autokarami, a pozostałe 45 stanowić będą pojazdy przegubowe. Silniki jednych i drugich będą spełniać normy Euro 6, by emitować jak najmniej zanieczyszczeń. Koszt obu kontraktów opiewa na 138,6 milionów złotych, a same autobusy mają trafić do Warszawy przed końcem 2018 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.