Wiadomości OZE Elektryczna hybryda Volvo na testach w Marsylii 11 października 2017 Wiadomości OZE Elektryczna hybryda Volvo na testach w Marsylii 11 października 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Kolejny zelektryfikowany autobus komunikacji miejskiej z wrocławskiej fabryki Volvo rozpoczął testy w europejskim mieście. Przez najbliższe cztery tygodnie Volvo 7900 Electric Hybrid będzie kursować po ulicach Marsylii we Francji. To pierwszy tego typu pilotaż w tym kraju. Elektryczna hybryda Volvo, która poruszać się będzie po marsylskich ulicach, to połączenie technologii szybkiego ładowania akumulatorów z napędem zasilanym bio paliwem HVO (Hydrotreated Vegetable Oil – olej roślinny poddany hydrolizie). Reklama Lokalny operator RTM (Régie des Transports Metropolitains), który odpowiada za transport puliczny w Marsylii, wraz z Volvo oraz ABB przetestują autobus Volvo 7900 Electric Hybrid na trasie oznaczonej numerem 82. Celem 4-tygodniowego testu jest ocena efektywności autobusu oraz systemu szybkiego ładowania „OppCharge” w realnych warunkach miejskich. Linia 82 nadaje się do tego celu bardzo dobrze – przebiega m.in. wzdłuż marsylskiego muzeum etnograficznego “le MUCEM”, przecina też doki starego nabrzeża. Volvo 7900 Electric Hybrid porusza się cicho i całkowicie bezemisyjnie – wykorzystując napęd elektryczny – na odcinku ok. 8 km. Ładowanie baterii na stacjach szybkiego ładowania zainstalowanych we współpracy z ABB trwa trzy do sześciu minut, odbywa się przy wykorzystaniu otwartej technologii OppCharge. W zestawieniu z porównywalnym autobusem o napędzie diesla Volvo 7900 Electric Hybrid zużywa o 60 proc. mniej energii. Wykorzystanie bio-paliwa, jakim jest olej roślinny (HVO) znacząco redukuje emisję dwutlenku węgla – kiedy autobus wykorzystuje napęd spalinowy. Bazując na technologii równoległej hybrydy, Volvo 7900 Electric Hybrid (w całej Europie jeździ już ponad 3 tys. tego typu autobusów) może być ładowany na przystankach końcowych w ciągu trzech do sześciu minut – poprzez opuszczany pantograf, oferuje też dużą elastyczność poruszania się na napędzie hybrydowym, przy użyciu silnika Volvo D5. OppCharge to system szybkiego ładowania poprzez opuszczany ze stacji ładowania pantograf, bazujący na otwartej technologii gwarantującej pełną interoperacyjność pomiędzy stacją ładowania a autobusami różnych producentów. Jest to rozwiązanie zgodne z zaleceniami Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA) dotyczącymi szybkiego ładowania. W ostatnim czasie 90 elektrycznych hybryd Volvo zostało dostarczonych do Belgii, firma otrzymała ponadto zamówienia z Luksemburga, Niemiec i Szwecji. Łącznie Volvo sprzedało dotychczas na całym świecie ponad 3,6 tys. zeletryfikowanych autobusów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.