Elektromobilność Elektryczny kamper od Dethleffs 19 października 2017 Elektromobilność Elektryczny kamper od Dethleffs 19 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Od dłuższego czasu elektryfikacja motoryzacji nie dotyczy wyłącznie samochodów osobowych, ale także innych, wyspecjalizowanych pojazdów. Niedawno właśnie jeden z tego typu środków lokomocji został zaprezentowany przez markę Dethleffs, specjalizującą się w produkcji samochodów idealnych na wakacje, znanych w Polsce jako kampery. Reklama Model Dethleffs e.home to koncepcyjny kamper, który powstał na bazie samochodu marki IVECO, lecz dzięki licznym modernizacjom zmienił się nie do poznania. Prawie cała zewnętrzna część powierzchni mieszkaniowej tego pojazdu pokryta została panelami fotowoltaicznymi, których łączny obszar wynosi 33 m2; mogą one dostarczyć do 3 kW energii elektrycznej w słoneczny dzień. Tego typu panele PV pozwolą cieszyć się energią nawet w najdzikszych zakątkach Ziemi. Kamper został wyposażony w silnik elektryczny, którego moc wynosi 80 kW oraz baterię pozwalającą pokonać na jednym ładowaniu niemal 300 km. Na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy pojazd trafi do sprzedaży oraz jaka będzie jego cena, jednak można przypuszczać, że nie będzie to mała suma. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.