Elektromobilność Göttingen w Niemczech zamawia wrocławskie elektryczne autobusy 25 października 2017 Elektromobilność Göttingen w Niemczech zamawia wrocławskie elektryczne autobusy 25 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Niemieckie uniwersyteckie miasto Göttingen, znajdujące się w Dolnej Saksonii, zamówiło trzy elektryczne autobusy marki Volvo, które zostaną wyprodukowane w Polsce. Lokalny operator komunikacji miejskiej we wspomnianym miasteczku postanowił przekształcić właściwie całą flotę autokarów w ekologiczne pojazdy z napędem elektrycznym. Reklama Za produkcję autobusów będzie odpowiedzialna firma Volvo Electric Hybrid, produkująca w Polsce autobusy Volvo 7900 Electric Hybrid. Pojazdy te zmniejszają zużycie paliwa prawie o 75 procent, ponieważ reszta energii pochodzi z odzysku i ,co oczywiste, ładowania na przystankach końcowych. Ponadto wydają znacznie mniej hałasu w porównaniu do spalinowych środków transportu. To duże udogodnienie dla pasażerów. A co najważniejsze, są bezpieczne dla środowiska. Dwunastometrowe hybrydy Volvo będą kursować na liniach 41 i 42 w Göttingen. Ładowanie baterii w tym modelu zajmuje około trzech–czterech minut i będzie się odbywało na przystanku końcowym Gustav-Bielefeld-Strasse, a nocą także w zajezdni GÖVB. Oczywiście zamówienie z Niemiec nie dotyczy tylko trzech hybryd, albowiem obejmuje także system monitorowania baterii. Firma ABB zajmie się stacją ładowania i dostarczy ją do miasteczka. System ładowania zostanie oparty na technologii OppCharge, zalecanej przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów. Zamówione autokary hybrydowe zostaną wyprodukowane w całości w Polsce, a dokładniej we wrocławskiej fabryce Volvo. Premiera pierwszego autobusu Volvo 7900 Electric Hybrid miała miejsce trzy lata temu. Z roku na rok pojazdy te cieszą się coraz większą renomą. Przedsiębiorstwo dostarcza rocznie ponad dziesięć tysięcy pojazdów i działa w ponad stu czterdziestu krajach na świecie. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.