Elektromobilność Nowy podmiot utworzony przez Toyotę, Mazdę i Denso 26 października 2017 Elektromobilność Nowy podmiot utworzony przez Toyotę, Mazdę i Denso 26 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Toyota, Mazda i Denso będą wspólnie opracowywać modułowe technologie dla samochodów elektrycznych. Reklama Umowa zawarta między tymi trzema podmiotami jest wstępem do powołania nowej spółki o nazwie EV C.A. Spirit, opartej na wiedzy i doświadczeniu inżynierów wymienionych koncernów. Prace będą skupiały się przede wszystkim na opracowaniu technologii, która zostanie wykorzystana do różnych typów pojazdów elektrycznych, w szczególności do samochodów osobowych, SUV-ów, mikrosamochodów oraz pojazdów dostawczych. Umowa przewiduje, że każdy z podmiotów uczestniczących w nowym przedsięwzięciu wniesie do niego inne atuty. W przypadku Toyoty będzie to system produkcyjny TNGA, a w przypadku Mazdy – planowanie i zaawansowany poziom projektowania opartego na modelowaniu komputerowym. Z kolei Denso wniesie technologie elektroniczne. Unikalność tego przedsięwzięcia ma polegać także na tym, że nowa spółka będzie opracowywać modułowe części i technologie w taki sposób, aby korzystające z tych rozwiązań modele samochodów zachowywały oryginalność marek oraz aby łatwo można je było poddawać modyfikacjom. Pozwoli to na ulepszanie i pojazdów celem zapewnienia niskiej awaryjności i wysokiej atrakcyjności na globalnym rynku. Ciekawostką, na którą warto zwrócić uwagę, jest zaproszenie do tego przedsięwzięcia innych podmiotów związanych z produkcją samochodów i podzespołów. Na siedzibę nowej spółki, gdzie zatrudnienie otrzyma czterdzieści osób, wybrano portowe miasto Nagoja. W nowo utworzonym projekcie biznesowym Toyota będzie posiadała zdecydowaną większość udziałów, bo aż dziewięćdziesiąt procent przy dziesięciu procentach należących łącznie do Mazdy i Denso. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.