Elektromobilność Największa w Europie fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych 27 października 2017 Elektromobilność Największa w Europie fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych 27 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. W Biskupicach Górnych, znajdujących się w gminie Kobierzyce koło Wrocławia, powstaje nowa fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych, która budowana jest przez LG Chem. Będzie to jedna z największych fabryk tego typu w Europie. Mieszkańcy Biskupic oraz sąsiednich wsi i miast zyskają nowe miejsca pracy. Wiadomo, że będzie to około trzech tysięcy nowych stanowisk. Cała inwestycja jest bardzo droga. Budowę wycenia się na około 1,3 miliarda złotych. Reklama W ciągu roku nowa fabryka będzie w stanie wyprodukować około stu akumulatorów do samochodów elektrycznych. Będą to baterie bardzo dużej wytrzymałości, pokonujące dystans ponad trzystu kilometrów na jednym ładowaniu. Planowana przez rząd zmiana komunikacji miejskiej na tzw. komunikację zieloną również będzie obsługiwana przez wspomnianą fabrykę. Produkcja będzie dotyczyć akumulatorów do elektrycznych autobusów. Dzięki temu wiele miast stanie się przyjaznymi dla naszego środowiska. Fabryka LG w przyszłości będzie chciała rozbudować zasięg swoich działań. Prawdopodobnie nie będą tam produkowane tylko akumulatory, ale również inne komponenty potrzebne do stworzenia samochodów elektrycznych, np. elektrody do ogniw, moduły i kompletne moduły zasilające. Fabryka będzie całkowicie ekologiczna, prawdopodobnie będziemy mogli ją zaliczyć do najbardziej ekologicznych obiektów na świecie. Fabryka ta nie będzie zatrudniać taniej siły roboczej. Będzie ją można nazwać obiektem badawczo-rozwojowym. Pracownikami będą dobrze wykwalifikowani chemicy, inżynierowie, automatycy, elektronicy i informatycy. Nie wykluczone, że fabryka nawiąże kontakty z uczelniami technicznymi w naszym kraju. To duża szansa dla studentów, którzy zdobywszy doświadczenie, w przyszłości zajmą się swoimi firmami. Za kilka lat fabryka powinna przynieść naszemu krajowi prestiż i uznanie. Miejmy nadzieję, że tak się stanie. fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.