Elektromobilność Największa w Europie fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych 27 października 2017 Elektromobilność Największa w Europie fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych 27 października 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Polska Jak zachować bezpieczeństwo nad Bałtykiem? Pogoda sprzyja wyjazdom nad morze, a Bałtyk w tym roku cieszy się wyjątkową popularnością. Aby wakacje zakończyły się jedynie pozytywnymi wspomnieniami, należy zachować ostrożność, zwłaszcza podczas kąpieli w morzu. Jak zadbać o swoje bezpieczeństwo? W Biskupicach Górnych, znajdujących się w gminie Kobierzyce koło Wrocławia, powstaje nowa fabryka akumulatorów do samochodów elektrycznych, która budowana jest przez LG Chem. Będzie to jedna z największych fabryk tego typu w Europie. Mieszkańcy Biskupic oraz sąsiednich wsi i miast zyskają nowe miejsca pracy. Wiadomo, że będzie to około trzech tysięcy nowych stanowisk. Cała inwestycja jest bardzo droga. Budowę wycenia się na około 1,3 miliarda złotych. Reklama W ciągu roku nowa fabryka będzie w stanie wyprodukować około stu akumulatorów do samochodów elektrycznych. Będą to baterie bardzo dużej wytrzymałości, pokonujące dystans ponad trzystu kilometrów na jednym ładowaniu. Planowana przez rząd zmiana komunikacji miejskiej na tzw. komunikację zieloną również będzie obsługiwana przez wspomnianą fabrykę. Produkcja będzie dotyczyć akumulatorów do elektrycznych autobusów. Dzięki temu wiele miast stanie się przyjaznymi dla naszego środowiska. Fabryka LG w przyszłości będzie chciała rozbudować zasięg swoich działań. Prawdopodobnie nie będą tam produkowane tylko akumulatory, ale również inne komponenty potrzebne do stworzenia samochodów elektrycznych, np. elektrody do ogniw, moduły i kompletne moduły zasilające. Fabryka będzie całkowicie ekologiczna, prawdopodobnie będziemy mogli ją zaliczyć do najbardziej ekologicznych obiektów na świecie. Fabryka ta nie będzie zatrudniać taniej siły roboczej. Będzie ją można nazwać obiektem badawczo-rozwojowym. Pracownikami będą dobrze wykwalifikowani chemicy, inżynierowie, automatycy, elektronicy i informatycy. Nie wykluczone, że fabryka nawiąże kontakty z uczelniami technicznymi w naszym kraju. To duża szansa dla studentów, którzy zdobywszy doświadczenie, w przyszłości zajmą się swoimi firmami. Za kilka lat fabryka powinna przynieść naszemu krajowi prestiż i uznanie. Miejmy nadzieję, że tak się stanie. fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.