Wiadomości OZE Anglicy rozwijają flotę dwupoziomowych autobusów na biogaz 27 czerwca 2018 Wiadomości OZE Anglicy rozwijają flotę dwupoziomowych autobusów na biogaz 27 czerwca 2018 Przeczytaj także Wiadomości OZE Puszcza Białowieska – czyli jak polski rząd, chroniąc granicę, zabija bioróżnorodność W 2022 roku na granicy polsko-białoruskiej został postawiony płot, którego zadaniem miała być ochrona przed nielegalną migracją. 186-km zasieków ze stalowych przęseł zwieńczonych drutem, w samym środku pierwotnych lasów. Jak ingerencja człowieka wpłynęła na tamtejszą faunę i florę? Wiadomości OZE Czy ceny energii elektrycznej w Polsce wzrosną w 2025? Zapytaliśmy eksperta Zamrożenie cen energii elektrycznej w 2025 roku stoi pod znakiem zapytania. Jakie czynniki mogą mieć wpływ na wzrost rachunków za prąd oraz ponoszone przez użytkowników koszty? O te kwestie zapytaliśmy eksperta – Damiana Różyckiego, Prezesa Columbus Obrót. Autobusy piętrowe są nieodzownym elementem angielskich miast. W Wielkiej Brytanii funkcjonuje największa na świecie flota autobusów piętrowych zasilanych biogazem. Do użytku został oddany 53 z nich produkcji Scania, który będzie eksploatowany na drogach miasta Nottingham w środkowej Anglii. Reklama Silniki i podwozia nowych autobusów piętrowych zostały opracowane przez szwedzką Scanię we współpracy z Alexander Dennis, firmą odpowiedzialną za nadwozie pojazdu. „Stanowi to ważny kamień milowy dla Nottingham City Transport (NCT) oraz firmy Scania, ponieważ wspólnie dążymy do zmiany kierunku w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości transportu”, wyjaśnił Mark Oliver, dyrektor generalny ds. sprzedaży floty autobusów Scania UK Bus & Coach. „Jesteśmy pewni, że wielu innych operatorów transportu publicznego w Wielkiej Brytanii będzie się kierować rozwiązaniami z Nottingham”, dodał przedstawiciel Scania. NCT jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w Anglii. Przy użyciu 53 autobusów piętrowych na biogaz miasto redukuje emisję dwutlenku węgla (CO2) o 3500 ton, tlenków azotu o 35 ton oraz emisję cząstek stałych o 0,75 tony w skali roku. Do 2020 roku miasto planuje zredukować emisje wszystkich zanieczyszczeń o 90%. Użycie biometanu w transporcie redukuje emisję CO2 o 84%. Biogaz produkowany jest naturalnie w procesie fermentacji beztlenowej i z wykorzystaniem odpadów spożywczych (10 milionów ton odpadów spożywczych trafia na wysypiska każdego roku), odpadów z gospodarstw rolnych i ścieków. Metan emitowany w procesie fermentacji jest wychwytywany i przetwarzany na paliwo. Skład biogazu różni się w zależności od źródła procesu fermentacji beztlenowej. Angielscy pasażerowie mogą się cieszyć nie tylko „zieloną jazdą”, ale także płynniejszą i cichszą, możliwością ładowania telefonów na pokładzie oraz darmowym WI-Fi 4G. Zastosowanie piętrowych autobusów pozwala na podwojenie pojemności transportu publicznego, nie powodując przy tym korków. Decydenci Nottingham planują dalsze zamówienia dwupoziomowych autobusów z biogazem oraz zamianę 185 obecnie użytkowanych autobusów na pojazdy spełniające normy emisji Euro 6. Miasto planuje także zakup kolejnych 67 autobusów zasilanych biogazem do 2020 roku. Źródło: Scania, NCT Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.