Elektromobilność Audi prezentuje swojego hybrydowego SUVa, ładowanego z gniazdka 19 stycznia 2017 Elektromobilność Audi prezentuje swojego hybrydowego SUVa, ładowanego z gniazdka 19 stycznia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? Audi ma ambitny plan rozszerzać dalej swoją linię samochodów elektrycznych i hybrydowych. Ich hatchback A3 e-tron jest poważnym konkurentem dla samochodów produkowanych przez Teslę. Aby sprawić więcej problemów na rynku firmie Elona Muska Audi chce rozszerzyć swoją ofertę o SUVa – zaprezentowała właśnie konceptualny projekt nowego, hybrydowego SUVa oznaczonego Q8. Reklama Auto zaprezentowane zostało w zeszłym tygodniu na targach motoryzacyjnych w Detroit w USA i jest zapowiedzią modelu produkcyjnego, jaki ma trafić na rynek w przyszłym roku. Poprzednik tego SUVa to model Q7 – zaprojektowany jest jako pojemne auto dla siedmiu osób i sporych bagaży. Q8 to zupełnie inna koncepcja, ze smukłą linią nadwozia i przestronnym wnętrzem dla czterech osób, co przy podobnej długości jak Q7 (ponad 5 m) zapewnia dużo miejsca dla pasażerów. Nowe auto napędzane ma być trzy litrowym silnikiem V6 sprzężonym z silnikiem elektrycznym co ma zapewniać 442 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Daje to pojazdowi bardzo dobre parametry na drodze – do setki przyśpiesza w 5,4 sekundy i osiąga maksymalnie 250 km/h. Jednocześnie do 60 km może przejechać tylko na silniku elektrycznym korzystającym z wbudowanych akumulatorów, które mogą być ładowane podczas jazdy ale także z gniazdka elektrycznego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.