Elektromobilność Audi prezentuje swojego hybrydowego SUVa, ładowanego z gniazdka 19 stycznia 2017 Elektromobilność Audi prezentuje swojego hybrydowego SUVa, ładowanego z gniazdka 19 stycznia 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Europejczycy mniej przekonani do elektromobilności niż Amerykanie. Nowy raport Coraz mniej kierowców deklaruje gotowość do zamiany samochodu spalinowego na elektryczny. Zainteresowanie pojazdami elektrycznymi w Europie wyraźnie słabnie – wynika z najnowszego raportu Shell. W 2024 roku 48% kierowców deklarowało gotowość do przesiadki z aut spalinowych na elektryczne, dziś to już tylko 41%. Tymczasem w USA i Chinach utrzymuje się stabilne lub rosnące poparcie dla elektromobilności. Główne bariery? Koszt zakupu i niewystarczająca infrastruktura ładowania. Elektromobilność Kalifornia pozywa Trumpa za cofnięcie zakazu sprzedaży aut spalinowych Stan Kalifornia złożył pozew przeciwko administracji Donalda Trumpa po tym, jak federalna rezolucja unieważniła zakaz sprzedaży samochodów spalinowych po 2035 roku. Sprawa ma kluczowe znaczenie dla realizacji celów klimatycznych USA i przyszłości rynku zeroemisyjnego transportu Audi ma ambitny plan rozszerzać dalej swoją linię samochodów elektrycznych i hybrydowych. Ich hatchback A3 e-tron jest poważnym konkurentem dla samochodów produkowanych przez Teslę. Aby sprawić więcej problemów na rynku firmie Elona Muska Audi chce rozszerzyć swoją ofertę o SUVa – zaprezentowała właśnie konceptualny projekt nowego, hybrydowego SUVa oznaczonego Q8. Reklama Auto zaprezentowane zostało w zeszłym tygodniu na targach motoryzacyjnych w Detroit w USA i jest zapowiedzią modelu produkcyjnego, jaki ma trafić na rynek w przyszłym roku. Poprzednik tego SUVa to model Q7 – zaprojektowany jest jako pojemne auto dla siedmiu osób i sporych bagaży. Q8 to zupełnie inna koncepcja, ze smukłą linią nadwozia i przestronnym wnętrzem dla czterech osób, co przy podobnej długości jak Q7 (ponad 5 m) zapewnia dużo miejsca dla pasażerów. Nowe auto napędzane ma być trzy litrowym silnikiem V6 sprzężonym z silnikiem elektrycznym co ma zapewniać 442 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Daje to pojazdowi bardzo dobre parametry na drodze – do setki przyśpiesza w 5,4 sekundy i osiąga maksymalnie 250 km/h. Jednocześnie do 60 km może przejechać tylko na silniku elektrycznym korzystającym z wbudowanych akumulatorów, które mogą być ładowane podczas jazdy ale także z gniazdka elektrycznego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.