Elektromobilność Audi prezentuje swojego hybrydowego SUVa, ładowanego z gniazdka 19 stycznia 2017 Elektromobilność Audi prezentuje swojego hybrydowego SUVa, ładowanego z gniazdka 19 stycznia 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Produkujemy więcej energii z OZE, ale zarazem marnujemy na potęgę Polska to uśpiony olbrzym pod względem produkcji energii z OZE. Nasz potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany przez zły stan sieci energetycznych, co przekłada się na częste wyłączenia oraz rosnącą ilość odmów przyłączenia nowych źródeł energii. Eksperci od dawna wskazują, że bez rozwiązania tego problemu nie uwolnimy potencjału polskiej energetyki. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Audi ma ambitny plan rozszerzać dalej swoją linię samochodów elektrycznych i hybrydowych. Ich hatchback A3 e-tron jest poważnym konkurentem dla samochodów produkowanych przez Teslę. Aby sprawić więcej problemów na rynku firmie Elona Muska Audi chce rozszerzyć swoją ofertę o SUVa – zaprezentowała właśnie konceptualny projekt nowego, hybrydowego SUVa oznaczonego Q8. Reklama Auto zaprezentowane zostało w zeszłym tygodniu na targach motoryzacyjnych w Detroit w USA i jest zapowiedzią modelu produkcyjnego, jaki ma trafić na rynek w przyszłym roku. Poprzednik tego SUVa to model Q7 – zaprojektowany jest jako pojemne auto dla siedmiu osób i sporych bagaży. Q8 to zupełnie inna koncepcja, ze smukłą linią nadwozia i przestronnym wnętrzem dla czterech osób, co przy podobnej długości jak Q7 (ponad 5 m) zapewnia dużo miejsca dla pasażerów. Nowe auto napędzane ma być trzy litrowym silnikiem V6 sprzężonym z silnikiem elektrycznym co ma zapewniać 442 KM mocy i 700 Nm momentu obrotowego. Daje to pojazdowi bardzo dobre parametry na drodze – do setki przyśpiesza w 5,4 sekundy i osiąga maksymalnie 250 km/h. Jednocześnie do 60 km może przejechać tylko na silniku elektrycznym korzystającym z wbudowanych akumulatorów, które mogą być ładowane podczas jazdy ale także z gniazdka elektrycznego. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.