Wiadomości OZE Audi prezentuje we Frankfurcie swój nowy, autonomiczny samochód elektryczny 17 listopada 2017 Wiadomości OZE Audi prezentuje we Frankfurcie swój nowy, autonomiczny samochód elektryczny 17 listopada 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE W planach coraz więcej spalarni śmieci. Potrzebujemy lepszej kontroli Na terenie Polski działa 9 spalarni odpadów komunalnych. W najbliższych latach planowana jest rozbudowa istniejących, a także budowa 30 nowych punktów przerabiających śmieci na ciepło. Branża odpadów to przede wszystkim duże pieniądze, a każdy nowy projekt wzbudza kontrowersje. Obywatele i ekolodzy obawiają się nadmiernej emisji pyłów, CO2 i metali ciężkich, natomiast samorządy i zainteresowane firmy zbijają argumenty przeciwników wizją taniej energii i szybkiego rozwiązania problemu śmieci w gminach. Raport Najwyższej Izby Kontroli rzuca nowe światło na jakość pracy organów ochrony środowiska, sprawujących pieczę nad spalarniami śmieci. Jest co poprawiać. Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Koncern Audi ciężko pracuje nad autonomicznymi samochodami przyszłości. Wprowadzenie takich aut pozwoli zmienić to, jak poruszamy się codziennie po naszych drogach. Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie niemiecki producent zaprezentował dwa koncepcyjne pojazdy, które cechują się autonomią jazdy na wysokim czwartym i piątym poziomie. Pierwszym samochodem koncepcyjnym jest Aicon – futurystycznie wyglądający, czterodrzwiowy pojazd elektryczny. Charakteryzuje się zasięgiem na poziomie prawie 800 kilometrów. Stylistyka auta utrzymana jest w futurystycznym klimacie. Koła pojazdu wystają poza obrys samochodu, a dzięki temu, że w aucie nie ma konwencjonalnego silnika spalinowego, wnętrze jest bardzo przestronne. Reklama Jedną z ciekawych funkcji, jaką wbudowano w karoserię Aicona, są wyświetlacze zintegrowane z karoserią, które mogą posłużyć do informowania pieszych i rowerzystów dookoła o niebezpieczeństwie. Ponadto karoseria została z boku wyposażona w mrugające paski świetlne – migają one od dołu do góry, gdy auto przyspiesza, i od góry do dołu, gdy zwalnia. Częstotliwość błyskania zależy od prędkości auta. To bardzo wartościowa funkcja w przypadku bezgłośnego auta elektrycznego. Obszerne wnętrze pojazdu jest wyposażone w dwa niezależnie poruszane fotele. Każdy z nich może przesunąć się aż o pół metra w przód i w tył oraz przekręcić do piętnastu stopni. Dodatkowo na niewielkiej tylnej kanapie znajduje się miejsce dla dwóch kolejnych pasażerów. Auto jest napędzane czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 349 koni mechanicznych. Akumulator, pozwalający na przejechanie ponad 750 kilometrów na jednym ładowaniu, można bardzo szybko naładować – nawet 80 procent pojemności w jedyne pół godziny. Drugi koncepcyjny pojazd to Elaine, przedstawiany niedawno jako Sportback z linii E-Tron. Od czasu swojej pierwszej prezentacji auto niewiele się zmieniło, ale Audi wykorzystało ten samochód przede wszystkim jako promocję systemu autonomicznej jazdy o poziomie czwartym. Pojazd jest w stanie samodzielnie jechać, np. po autostradzie, gdzie porusza się z prędkością pomiędzy 55 km/h a 120 km/h. Audi nie poinformowało jeszcze, kiedy Aicon wejdzie do seryjnej produkcji, ale wiemy już, że Elaine ,czyli E-Tron Sportback, wjedzie do salonów w 2019 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.