Wiadomości OZE Audi prezentuje we Frankfurcie swój nowy, autonomiczny samochód elektryczny 17 listopada 2017 Wiadomości OZE Audi prezentuje we Frankfurcie swój nowy, autonomiczny samochód elektryczny 17 listopada 2017 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowarki do samochodów elektrycznych zamontowane…w chodnikach Innowacyjne rozwiązanie, umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych za pomocą kabla biegnącego w chodniku oddzielającym posesję od drogi zostało wprowadzone w gminie Villers-le-Ville w Belgii. Dzięki instalacji pokrytej gumą i wpuszczonej w chodnik, możliwe jest ładowanie pojazdu podczas parkowania oraz wyjęcie kabla zaraz po użyciu. Elektromobilność Wojna o elektryki trwa. Kanada ze 100% cłem na auta elektryczne z Chin Kanadyjski rząd oficjalnie zdecydował o nałożeniu ceł w wysokości 100% na samochody elektryczne importowane z Chin. Chodzi nie tylko o marki z Państwa Środka, ale też, na przykład, o Tesle produkowane w położonych tam fabrykach. Kanada dołącza tym samym do USA i Unii Europejskiej, które w przeciągu ostatnich miesięcy znacząco utrudniły Chińczykom zalewanie lokalnych rynków tanimi autami na prąd. Koncern Audi ciężko pracuje nad autonomicznymi samochodami przyszłości. Wprowadzenie takich aut pozwoli zmienić to, jak poruszamy się codziennie po naszych drogach. Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie niemiecki producent zaprezentował dwa koncepcyjne pojazdy, które cechują się autonomią jazdy na wysokim czwartym i piątym poziomie. Pierwszym samochodem koncepcyjnym jest Aicon – futurystycznie wyglądający, czterodrzwiowy pojazd elektryczny. Charakteryzuje się zasięgiem na poziomie prawie 800 kilometrów. Stylistyka auta utrzymana jest w futurystycznym klimacie. Koła pojazdu wystają poza obrys samochodu, a dzięki temu, że w aucie nie ma konwencjonalnego silnika spalinowego, wnętrze jest bardzo przestronne. Reklama Jedną z ciekawych funkcji, jaką wbudowano w karoserię Aicona, są wyświetlacze zintegrowane z karoserią, które mogą posłużyć do informowania pieszych i rowerzystów dookoła o niebezpieczeństwie. Ponadto karoseria została z boku wyposażona w mrugające paski świetlne – migają one od dołu do góry, gdy auto przyspiesza, i od góry do dołu, gdy zwalnia. Częstotliwość błyskania zależy od prędkości auta. To bardzo wartościowa funkcja w przypadku bezgłośnego auta elektrycznego. Obszerne wnętrze pojazdu jest wyposażone w dwa niezależnie poruszane fotele. Każdy z nich może przesunąć się aż o pół metra w przód i w tył oraz przekręcić do piętnastu stopni. Dodatkowo na niewielkiej tylnej kanapie znajduje się miejsce dla dwóch kolejnych pasażerów. Auto jest napędzane czterema silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 349 koni mechanicznych. Akumulator, pozwalający na przejechanie ponad 750 kilometrów na jednym ładowaniu, można bardzo szybko naładować – nawet 80 procent pojemności w jedyne pół godziny. Drugi koncepcyjny pojazd to Elaine, przedstawiany niedawno jako Sportback z linii E-Tron. Od czasu swojej pierwszej prezentacji auto niewiele się zmieniło, ale Audi wykorzystało ten samochód przede wszystkim jako promocję systemu autonomicznej jazdy o poziomie czwartym. Pojazd jest w stanie samodzielnie jechać, np. po autostradzie, gdzie porusza się z prędkością pomiędzy 55 km/h a 120 km/h. Audi nie poinformowało jeszcze, kiedy Aicon wejdzie do seryjnej produkcji, ale wiemy już, że Elaine ,czyli E-Tron Sportback, wjedzie do salonów w 2019 roku. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.