Elektromobilność Australijski prototyp samochodu elektrycznego z panelami słonecznymi 16 grudnia 2020 Elektromobilność Australijski prototyp samochodu elektrycznego z panelami słonecznymi 16 grudnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Nad projektem Freedom Solar Electric Vehicle pracowano ponad 15 miesięcy. Badaniom przyświecał cel wyprodukowania zrównoważonego, lekkiego, energooszczędnego i autonomicznego pojazdu elektrycznego. Ale to nie wszystko, bowiem nowy prototyp miał dodatkowo posiadać dach solarny. Czy autorzy projektu zrealizowali swoje zamiary? Reklama Kontekst Rozwój ery elektromobilności, której jesteśmy świadkami, przynosi coraz to lepsze i nowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Opracowywane są rozmaite systemy wpływające na bezpieczeństwo jazdy, dąży się do produkcji tańszych i efektywnych baterii, rozwija się sieci ładowania pojazdów. Jednak australijscy eksperci z dziedziny elektromobilności postanowili pójść o krok dalej i połączyli elektromobilność z wykorzystaniem energii odnawialnej ze słońca. Cel System zaprojektowany przez AEV Robotics koncentruje się na krótkich podróżach o niskiej prędkości. Freedom Solar Electric Vehicle łączy dwa najnowocześniejsze i najbardziej przyjazne środowisku formy rozwiązania dla transportu. Firma założyła, że stworzy pojazd lżejszy od standardowego samochodu elektrycznego, bardziej efektywny energetycznie oraz przystępny cenowo. Jak twierdzili eksperci z AEV, dotychczasowe elektryki powoli adaptują się do naszych realiów z powodu wysokich kosztów pojazdu, baterii oraz zbyt małej ilości stacji ładowania. Najważniejsze założenia projektu: maksymalne wykorzystanie energii słonecznejniska masa pojazdu – zastosowanie lżejszych materiałów, które zwiększają wydajnośćwybór najkorzystniejszego systemu energetycznego dla pojazdustworzenie wysokoefektywnego pojazdu Samochody elektryczne w Norwegii Doświadczenia Wyniki dotychczasowych testów (nad trzema prototypami) nowego modelu pojazdu EV są obiecujące. System paneli słonecznych umieszczonych w dachu pojazdu może zagwarantować znaczną część energii potrzebną do zasilenia wysokowydajnego auta. Kluczowy jest wybór odpowiednich paneli oraz warunki pogodowe. Udało się też opracować pojazd o niższej wadze przy zachowaniu pożądanej wielkości. Model jest dzięki temu ergonomiczny i bardziej wydajny energetycznie. Wzięto pod uwagę kwestie związane z układem napędowym, oporami powietrza, ogrzewaniem, chłodzeniem, czy systemami kontroli pojazdu. Jak twierdzą autorzy projektu, nowy prototyp może wzbogacić rynek elektromobilności. Do tej pory na całym świecie sprzedano ponad pięć milionów pojazdów elektrycznych. Czy po tak obiecujących wynikach, będziemy świadkami kolejnego kroku do zrównoważonej przemiany transportu? Czekamy na następne informacje o Freedom Solar Electric Vehicle. źródło: arena.gov.au Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.