Elektromobilność Autobusy elektryczne już kursują po Alejach Trzech Wieszczów 22 marca 2021 Elektromobilność Autobusy elektryczne już kursują po Alejach Trzech Wieszczów 22 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Do Krakowa trafiły pierwsze elektryczne autobusy Urbino 18 electric. Będą one kursować na linii nr 179. Jest to początek realizacji umowy na 50 elektrobusów, którą Solaris zawarł z krakowskim MPK. Reklama Spis treści TogglePojazdy już na trasachTo nie pierwsze elektrobusy w KrakowieInfrastruktura ładowaniaDofinansowanie na elektryki Pojazdy już na trasach W oficjalnym przekazaniu autobusów udział wzięli Prezydent Miasta Krakowa, Jacek Majchrowski, przedstawiciele MPK SA w Krakowie oraz reprezentanci firmy Solaris. Nowe elektrobusy zasiliły dotychczasowy tabor 394 Solarisów, w tym 28 autobusów elektrycznych, z których część zadebiutowała na ulicach miasta już w 2016 roku. Nowe autobusy od razu po przekazaniu zostały skierowane na linię nr 179, kursującą między Osiedlem Kurdwanów a Dworcem Głównym Zachód. To nie pierwsze elektrobusy w Krakowie Prezydent Jacek Majchrowski przypomniał, że Kraków był pierwszym polskim miastem, w którym w 2014 roku uruchomiono regularną linię, obsługiwaną elektrykami. – Kraków był także pierwszym dużym miastem, w którym zostały wycofane wszystkie autobusy z silnikami poniżej normy Euro5. Po zakończeniu dostaw 50 autobusów Solarisa mieszkańcy już w połowie tego roku będą mieć do dyspozycji w sumie prawie 80 bezemisyjnych pojazdów – dodał Majchrowski. Infrastruktura ładowania Solaris dostarczył miejskiemu przewoźnikowi również 50 sztuk urządzeń ładujących. Każdy autobus został konstrukcyjnie przygotowany do wolnego ładowania poprzez pantografy. Sposób wolnego ładowania za pomocą pantografów jest nowatorskim rozwiązaniem i ma na celu jak najlepsze wykorzystanie terenu zajezdni. Tego typu ładowarki już funkcjonują na terenie zajezdni Wola Duchacka i Podgórze oraz w rejonie pętli autobusowych: przy ulicy Pawiej, na pętli Dworzec Główny Wschód, os. Podwawelskim, Białym Prądniku i Nowym Bieżanowie. Łódź. Pierwsze autobusy elektryczne już na początku przyszłego roku Dofinansowanie na elektryki Na zakup pojazdów MPK w Krakowie uzyskało ok. 110 mln zł dotacji ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Źródło: solarisbus.com Foto: Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie / Facebook Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.