Elektromobilność Łódź. Pierwsze autobusy elektryczne już na początku przyszłego roku 19 marca 2021 Elektromobilność Łódź. Pierwsze autobusy elektryczne już na początku przyszłego roku 19 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Łodzianie już za niecały rok będą mogli podróżować elektrycznymi autobusami. Volvo Bus Corporation dostarczy Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu 17 pojazdów. Ponadto w mieście pojawią się również stacje szybkiego i wolnego ładowania. Reklama Spis treści 17 nowych elektrobusówUdogodnienia dla pasażerówRozwój infrastruktury ładowaniaDofinansowanie z Unii 17 nowych elektrobusów Przetarg na elektryczne autobusy dla Miasta Łódź został rozstrzygnięty w sierpniu ub.r. Jak podaje portal ORPA.PL, pierwsze elektrobusy mają pojawić się na łódzkich ulicach już w I kwartale 2022 roku. Dostawcą pojazdów będzie Volvo Bus Corporation, który w przetargu konkurował z firmą Solaris. – O wyborze oferty Volvo zdecydowała też energochłonność autobusu, dzięki temu Volvo otrzymało parę punktów więcej – powiedział Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź. Autobusy wodorowe w Polsce Udogodnienia dla pasażerów Autobusy Volvo 7900 Electric trafią do Łodzi z wrocławskiej fabryki. Pojazdy są niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Pomieszczą 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Na podróżujących czeka również wiele udogodnień, w tym: klimatyzacja, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD,ładowarki USB. Rozwój infrastruktury ładowania Na jednym ładowaniu autobusy będą mogły przejechać ponad 100 km. Natomiast samo ładowanie potrwa kilka minut. O dostawę i montaż ładowarek zadba konsorcjum Ekoenergetyka Polska i Westa Building. Stacje szybkiego ładowania znajdą się na 6 pętlach autobusowych, natomiast do zajezdni trafią stacje wolnego ładowania. Ulepszenia infrastrukturalne, które pomogą w rozwoju elektromobilności [raport] Dofinansowanie z Unii Koszt autobusów to ok. 47,6 mln zł brutto. Łącznie z budową wiaty postojowej na terenie zajezdni przy ul. Limanowskiego i dostawą stacji ładowania, inwestycja wyniesie 65 mln zł brutto. – Cały projekt to koszt 65 mln zł brutto, natomiast 17 autobusów to 38 mln zł netto. Unijne dofinansowanie do niego jest na poziomie 84%, czyli MPK – Łódź płaci tylko 16% – wyjaśnił prezes MPK. Źródło: orpa.pl, volvobuses.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.