Elektromobilność Łódź. Pierwsze autobusy elektryczne już na początku przyszłego roku 19 marca 2021 Elektromobilność Łódź. Pierwsze autobusy elektryczne już na początku przyszłego roku 19 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Elektromobilność Licznik AFIR: Polska ma wiele do zrobienia w zakresie rozwoju infrastruktury dla elektromobilności W sobotę, 13 kwietnia, we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej zaczęły być stosowane przepisy AFIR. Wdrożenie tego rozporządzenia niesie ze sobą szereg wymogów, którym sprostać musi także Polska. Jak sobie z tym radzimy? Łodzianie już za niecały rok będą mogli podróżować elektrycznymi autobusami. Volvo Bus Corporation dostarczy Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu 17 pojazdów. Ponadto w mieście pojawią się również stacje szybkiego i wolnego ładowania. Reklama Spis treści 17 nowych elektrobusówUdogodnienia dla pasażerówRozwój infrastruktury ładowaniaDofinansowanie z Unii 17 nowych elektrobusów Przetarg na elektryczne autobusy dla Miasta Łódź został rozstrzygnięty w sierpniu ub.r. Jak podaje portal ORPA.PL, pierwsze elektrobusy mają pojawić się na łódzkich ulicach już w I kwartale 2022 roku. Dostawcą pojazdów będzie Volvo Bus Corporation, który w przetargu konkurował z firmą Solaris. – O wyborze oferty Volvo zdecydowała też energochłonność autobusu, dzięki temu Volvo otrzymało parę punktów więcej – powiedział Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź. Autobusy wodorowe w Polsce Udogodnienia dla pasażerów Autobusy Volvo 7900 Electric trafią do Łodzi z wrocławskiej fabryki. Pojazdy są niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. Pomieszczą 75 pasażerów, w tym 34 na miejscach siedzących. Na podróżujących czeka również wiele udogodnień, w tym: klimatyzacja, monitoring wizyjny, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD,ładowarki USB. Rozwój infrastruktury ładowania Na jednym ładowaniu autobusy będą mogły przejechać ponad 100 km. Natomiast samo ładowanie potrwa kilka minut. O dostawę i montaż ładowarek zadba konsorcjum Ekoenergetyka Polska i Westa Building. Stacje szybkiego ładowania znajdą się na 6 pętlach autobusowych, natomiast do zajezdni trafią stacje wolnego ładowania. Ulepszenia infrastrukturalne, które pomogą w rozwoju elektromobilności [raport] Dofinansowanie z Unii Koszt autobusów to ok. 47,6 mln zł brutto. Łącznie z budową wiaty postojowej na terenie zajezdni przy ul. Limanowskiego i dostawą stacji ładowania, inwestycja wyniesie 65 mln zł brutto. – Cały projekt to koszt 65 mln zł brutto, natomiast 17 autobusów to 38 mln zł netto. Unijne dofinansowanie do niego jest na poziomie 84%, czyli MPK – Łódź płaci tylko 16% – wyjaśnił prezes MPK. Źródło: orpa.pl, volvobuses.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.