Wiadomości OZE Autobusy Solaris w Wieliczce 25 maja 2018 Wiadomości OZE Autobusy Solaris w Wieliczce 25 maja 2018 Przeczytaj także Polska Columbus realizuje Term Sheet z grupą DTEK. W ramach umowy w Chrzanowie powstanie wielkoskalowy magazyn energii Columbus wraz z Grupą DTEK startuje z realizacją projektu BESS (Battery Energy Storage System) w Polsce. Spółka DRI, należąca do Grupy DTEK, rozpoczęła proces nabycia od Columbus największego magazynu energii, który Spółka przygotuje do warunków RTB (Ready to Build). Wielkoskalowy obiekt ma powstać w Chrzanowie (woj. małopolskie). Dotacje OZE Kraków: ostatnie 2 dni na złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach programu “Stop smog” Pozostały ostatnie dwa dni na złożenie wniosku o udzielenie dotacji na wymianę starych urządzeń grzewczych i termomodernizację budynku. Sprawdź, gdzie złożyć wniosek i czy możesz ubiegać się o dotację. Wieliczka otworzyła niedawno oferty w przetargu na dostawy autobusów w zróżnicowanej konfiguracji z podziałem na trzy części. Dwie z nich jest w stanie zrealizować Solaris, choć nieco drożej, niż oczekiwał tego zamawiający. Reklama Wieliczka ma kupić dwanaście autobusów w podziale na trzy części. Wszystkie pojazdy mają być niskoemisyjne, spełniające normę spalin Euro 6, niskopodłogowe, a także zasilane olejem napędowym. Zamówienie zostało podzielone na trzy części. Zamawiający oczekuje w pierwszej części ośmiu autobusów maxi o długości 11,8–12,2 metra, zaś w następnych – dwóch autobusów midi o długości 8,5–9,6 metra, jak również dwóch autobusów mini o długości 7–8 metrów. 18 maja minął termin składania propozycji. Wystartował tylko Solaris, który złożył ofertę na dwie części. Producent oferuje pojazdy dwunastometrowe za kwotę 11,61 miliona złotych brutto, przy budżecie wynoszącym 10 milionów złotych brutto. Wehikuły o długości blisko 9 metrów Solaris oszacował na kwotę 2,58 miliona złotych brutto, przy budżecie zamawiającego równym 2,21 miliona złotych brutto. Budżet na dostawę pojazdów mini wyniósł 1,93 miliona złotych brutto. Termin realizacji zamówienia wynosi dwanaście miesięcy. Wieliczka poważnie podchodzi do kwestii transportu na obszarze gminy. Warto podkreślić, że samorząd ogłosił przetarg na postawienie stu pięciu wiat przystankowych z oświetleniem PV. Wieliczka była zainteresowana tylko autobusami z silnikami Diesla Euro 6. Na początku miasto zamierza wybrać dostawcę ośmiu pojazdów klasy maxi o długości 11,8–12,2 metra, z których każdy ma umożliwić podróż minimum osiemdziesięciu pasażerom. W drugiej części wyklaruje się, od kogo urzędnicy mieliby dokonać zakupu dwóch autobusów klasy mini o długości 7–8 metrów do przewozu dwudziestu pasażerów. Pierwsze dostawy będą miały miejsce w ciągu ośmiu miesięcy od podpisania umów. Ich zamknięcie ma nastąpić w ciągu dwanastu miesięcy. Wieliczka przygotowała na zakup autobusów 14 145 000 złotych brutto. Po rozbiciu tego na poszczególne zadania, budżet prezentuje się w sposób następujący: autobusy klasy maxi – 10 000 000 złotych brutto (wycena jednostkowa: 1 016 260 złotych netto), autobusy klasy midi – 2 214000 złotych brutto (wycena jednostkowa: 900 000 złotych netto), autobusy klasy mini – 1 931 000 złotych brutto (wycena jednostkowa: 784 959 netto). Oferty pojawiły się tylko na dwa zadania przetargowe. Niemniej są one znacząco wyższe od budżetu, jaki jest w stanie zaproponować Wieliczka. Jeden nowy Urbino 12 został zaoferowany Wieliczce w cenie 1 180 000 złotych brutto. Oferta Solarisa została również złożona w części na dostawę dwóch autobusów klasy midi. Koszty są równe 2 580 540 złotych brutto. Wieliczce zaoferowano prawdopodobnie Urbino 8,9LE. Jeden taki pojazd miałby kosztować 1 049 000 złotych netto. Ceny zaproponowane przez Solarisa są tylko pozornie bardzo wysokie. Wieliczka oczekiwała bogatego wyposażenia pojazdów. Czy miasto jest w stanie przeznaczyć dodatkowe środki na zakup autobusów z fabryki w Bolechowie? Okaże się już niedługo. W tym momencie pewne jest to, że gmina będzie zobowiązana do powtórzenia przetargu na dostawę minibusów. W tej części nie wpłynęła ani jedna oferta. źródło: transportpubliczny.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.