Elektromobilność Baterie do elektryków z drukarki 3D 27 sierpnia 2021 Elektromobilność Baterie do elektryków z drukarki 3D 27 sierpnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Amerykańska firma Sakuú Corp. planuje wykorzystywać drukarki 3D do produkcji akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Baterie będą do 50% mniejsze i 30% lżejsze niż standardowe akumulatory litowo-jonowe, a ich produkcja na dużą skalę będzie tańsza. Pilotażowa wersja ma pojemność 3 Ah. Reklama Sakuú Corp. Kalifornijska firma Sakuú Corp. rozpoczęła prace nad wstępną wersją technologii produkcji akumulatorów drukowanych metodą 3D. Na ten moment stworzono instalację osiągającą moc 2,5 MWh rocznie. Obecnie trwają prace nad pilotażową linią produkcyjną. Sakuú Corp. twierdzi, że uzyskana bateria będzie do 50% mniejsza i 30% lżejsza niż standardowe baterie litowo-jonowe, a jej produkcja na dużą skalę będzie tańsza. Obecnie bateria ma pojemność 3 amperogodzin. Czy energia elektryczna to luksus dla nielicznych? [WYWIAD] Druk 3D Baterie, które zacznie produkować przez firmę Sakuú, będą wykorzystywać proces drukowania metodą binder jet, który opracował Massachusetts Institute of Technology. Proces drukowania 3D jest stosunkowo wolny, ale sprawia, że baterie są mniejsze i lżejsze. To właśnie to według firmy może sprawić, że będą one optymalne dla pojazdów elektrycznych. Sakuú twierdzi, że platforma druku 3D jest w stanie drukować baterie do wielu różnych zastosowań, w tym dronów, pojazdów i telefonów komórkowych. Baterie wyprodukowane z drukarki 3D są nadal nie do końca przetestowane pod względem długowieczności i stabilności. Niektórzy badacze uznali jednak tę technologię za tak zwany „game changer” w świecie akumulatorów ze względu na wysoką pojemność wyprodukowanych baterii. „Niegaz” do dechy! Najszybsze samochody elektryczne 2021 Kiedy technologia wejdzie w życie? Planowane jest zakończenie prac nad nową technologią i uruchomienie jej do końca roku. Będzie służyć zarówno jako pilotażowa linia produkcyjna, jak i centrum szkolenia. Sakuú współpracuje z Relevant Industrial i Honeywell Process Solutions. Obie firmy pomogą Sakuú rozbudować zakład w drugiej fazie zaplanowanej na 2022 rok, kiedy produkcja może wynieść do 1 GWh rocznie. Źródło: PV magazine Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.