Wiadomości OZE Brak miejsca na drzewa w mieście to nie wymówka. Kolejny wiadukt z drzewami powstaje w dzielnicy biurowej w Chinach! 27 grudnia 2018 Wiadomości OZE Brak miejsca na drzewa w mieście to nie wymówka. Kolejny wiadukt z drzewami powstaje w dzielnicy biurowej w Chinach! 27 grudnia 2018 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Chiny od lat uchodzą za pioniera w zagospodarowywaniu przestrzennym miast i wdrażaniu innowacyjnych, ekologicznych technologii urbanistycznych. Nie inaczej jest tym razem – trwają prace nad realizacją nietypowego projektu – oazy zieleni w centrum miasta na wiadukcie. Za ponad rok projekt będzie oddany do użytku publicznego. Reklama We wrześniu 2018 roku firma Rogers Stirk Harbour + Partners potwierdziła realizację nowego projektu urbanistycznego. Dzielnica biurowa Qianhai w centrum Shenzhen ma zostać wzbogacona ogromną ilością drzew. W tym wypadku jednak zieleń nie będzie sadzona przy ulicach, w parku, na skwerkach czy przy budynkach, lecz na wiadukcie o długości 1,2 km połączonym z wieloma innymi punktami komunikacyjnymi. Co oznacza nowy zielony wiadukt dla mieszkańców? Dzięki budowie wiaduktu z drzewami pozyska się nie tylko dodatkowe „zielone” płuca dla miasta, ale także doda kolejny (trzeci) poziom komunikacyjny. Pod ziemią można poruszać się koleją, na ulicach pojazdami kołowymi, a „nad ziemią” pieszo. W przeciwieństwie do Nowym Jorku, gdzie po budowie High Line Park znacznie wzrosły ceny mieszkań, w Shenzhen takie ryzyko jest dużo mniejsze, ponieważ platforma powstanie w dzielnicy biurowej. Stephen Spence, główny architekt, stwierdził, że „stworzenie serii dynamicznych i przyjaznych człowiekowi tras pomiędzy budynkami zapewni niezapomniane wrażenia, jasno określające ambicje tego rozwijającego się miasta”. Obecnie trwa etap budowy nowego „zielonego szlaku”. Wiadukt ma być oddany do użytku w 2020 roku. Podniebny ogród jest budowany od zera, a nie adaptowany na starej infrastrukturze, jak to najczęściej odbywa się w podobnych przypadkach. źródło: rsh-p.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.